جنگ فرانسه و آمریکا بر سر ماسک

دعوا میان ایالات متحده آمریکا و فرانسه بر سر ماسک بالا گرفته است و در حالی که مقامات فرانسوی، آمریکایی ها را به خرید محموله های ماسک های سفارشی این کشور در فرودگاههای چین تاچند برابر قیمت متهم می کنند، اما واشنگتن آنرا رد می کند.

اخبار بین الملل - یک مسئول آمریکایی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: آمریکا محموله ماسکی که قرار بوده، چین به فرانسه بفروشد را نخریده و هر اطلاعاتی غیر از این کاملا اشتباه است.

این در حالی است که یک مقام فرانسوی گفت که آمریکایی ها با قیمت بالا ماسکی که قرار بوده است چینی ها به فرانسه بفروشند را خریده اند.

به گفته مقامات فرانسوی، آمریکایی ها ماسک ها را در فرودگاه با سه تا چهار برابر قیمت می خرند.

این درحالی است که «رونو موزله»فرماندار منطقه «پروانس-آلپ-کوت دازور» در فرانسه گفت: ایالات متحده محموله ماسک‌های چینی که برای فرانسه در نظر گرفته شد، مستقیما در باند فرودگاه و پس از بارگیری خریداری کرده است. 

از سوی دیگر شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه فرانسوی گزارش داد: آمریکایی‌ها ماسک‌های سفارش شده از سوی فرانسه را از فرودگاه‌های چین به سرقت می‌برند. تاجران آمریکایی در فرودگاههای چین، پول‌های هنگفتی با خود دارند تا محموله ماسک‌های کشورهای اروپایی را بخرند.

بنا بر این گزارش؛ آمریکایی‌ها به شرکت‌های چینی تولید ماسک، مبالغی تا چهار برابر قیمت عرضه این کالا برای خرید ماسک از آنها پیشنهاد می‌دهند.

روزنامه فرانسوی «لیسبون» هم فاش کرد که آمریکایی‌ها در تلاشند هرگونه ماسک موجود در بازار دنیا را خریداری کنند  که این امر مانع تحویل سفارشات از کشورهای دیگر می‌شود.

این روزنامه با استناد به یک منبع آگاه ، گفت که آمریکایی‌ها حتی قبل از دیدن کالاها بهای آن را به دو برابر و نقدی می‌پردازند.