توزیع ماسک‌های تاریخ گذشته در انگلیس

پس از آنکه معلوم گشت ماسک‌های توزیع شده در میان کارکنان بهداشت انگلیس تاریخ گذشته بود‌ه‌اند و برچسب تاریخ انقضای آن‌ها که مربوط به سال ۲۰۱۲ بوده با برچسب مه ۲۰۱۹ جابه‌جا شده، نگرانی‌ها از احتمال ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا به شدت افزایش یافته است.

اخبار بین الملل- کارکنان بهداشت انگلیس می‌گویند پس از دریافت یک بسته از ماسک‌هایی که روی آن‌ها تاریخ انقضای ماه مه ۲۰۱۹ نوشته شده بود حالا به شدت نگران سلامتی خود هستند، زیرا دریافته‌اند که تاریخ اصلی انقضای ماسک‌ها که ۲۰۱۲ بوده پوشانده شده است.

کارکنان خدمات آمبولانس در جنوب غرب انگلیس اظهار کردند پس از آنکه متوجه شدند تجهیزات محافظتی تاریخ گذشته به آن‌ها ارائه شده به شدت اعتماد به نفسشان آسیب دیده است. به گفته این کارکنان پس از کنار زدن برچسب تاریخ انقضای بسته ماسک‌هایی که به آن‌ها داده شده بود متوجه شدند تاریخ اصلی انقضای آن‌ها مربوط به هشت سال پیش است. موضوع مهمتر در این میان به گفته خود این کارکنان آن بود که مدیران مورد اعتماد آن‌ها اطمینان داده بودند ماسک‌ها ایمن هستند.

یکی از اعضای ارشد کارکنان بهداشت انگلیس که خواست نامش فاش نشود گفت سازندگان ماسک پیشتر توصیه کرده بودند عمر مفید ماسک‌های صورت فقط پنج سال است. این عضو به شدت از نبود شفافیت در مورد عرضه ماسک انتقاد کرد و گفت به دنبال درخواست‌های فراوان کارکنان علی‌رغم کمبود ملی، وعده ارائه تجهیزات جدید داده شده است. به گفته او در یک مورد دیگر ماسک‌های مربوط به سال ۲۰۱۲ نیز با برچسب تاریخ انقضای ۲۰۲۲ به کارکنان بهداشت داده شده است.

در حال حاضر، دولت انگلیس به دنبال شیوع کرونا در این کشور که تاکنون تقریبا ۴۰ هزار نفر را مبتلا ساخته و جان بیش از ۳۵۰۰ نفر را گرفته تعطیلی گسترده‌ای را اعلام کرده و همه مراکز تفریحی، رستوران‌ها و تقریبا تمامی فروشگاه‌ها را تعطیل کرده و از مردم خواسته در خانه بمانند. بخش بهداشت انگلیس از کمبود تجهیزات پزشکی و محافظتی رنج می‌برد.