من ماسک نمی خواهم؟

علیرغم توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر آمریکا مبنی بر استفاده از ماسک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نظر دیگری دارد. در جریان جلسه کارگروه ویروس کرونا در کاخ سفید، ترامپ مخالفت خود را با پوشیدن ماسک پزشکی اعلام کرد و گفت به دلیل الزامات موقعیت خود لباس دیگری نخواهد پوشید.

اخبار بین الملل-پیش از این، جروم آدامز، جراح عمومی آمریکا گفته بود افرادی که ناقل هستند یا علائم ویروس در آن‌ها مشاهده نمی‌شود، ممکن است آن را به دیگران منتقل کنند، بنابراین رعایت اصول بهداشتی و پزشکی و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

ترامپ در واکنش به این توصیه جراح عمومی آمریکا گفته بود: شخصاً، من نمی‌خواهم یکی از آن‌ها را بپوشم، این یک توصیه است، آن‌ها توصیه می‌کنند. حالم خوب است.

مجله آمریکایی نیوزویک به نقل از ترامپ نوشته بود: در حالی که پشت میز زیبا و باشکوه خود در دفتر کاخ سفید نشسته ام، فکر می‌کنم زدن ماسک در حالی که با روسای جمهور، نخست وزیران، پادشاهان و ملکه‌ها احوالپرسی می‌کنم به نوعی مناسب من نیست.

دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرده شمار جان باختگان ویروس کرونا در این کشور از هفت هزار نفر گذشته و این کشور با بحران جدی برای مقابله با کووید-۱۹ مواجه است. بسیاری از خدمه بهداشت و درمان آمریکا با کمبود تجهیزات پزشکی مواجه هستند و این کشور با دست اندازی به ماسک‌های سفارش داده شده توسط کشور‌های فرانسه و آلمان، عنوان «راهزن نوین» را گرفته است.