خصوصیات مشترک جانباختگان بیماری کرونا

میانگین سنی بیمارانی که در این تحقیقات مورد مطالعه قرار گرفتند ۶۵.۸ سال و جنسیت ۷۲.۹ درصد از آن‌ها مذکر بود.

اخبار بین الملل- تمام این بیماران علایمی مانند تب، تنگی نفس و خستگی داشتند. بر اساس این تحقیقات اغلب بیمارانی که جان خود را از دست دادند، مردانی بودند که دهه پنجم زندگی خود را سپری می‌کردند و از بیماری‌های مزمن غیرمسری مانند فشارخون، بیماری‌های مزمن قلبی و دیابت رنج می‌بردند.

میزان سلول‌های ائوزینوفیل در بیش از ۸۰ درصد این بیماران دارای کاهش قابل توجهی بود. این سلول‌ها در خون یافت می‌شوند و بر اثر آلودگی‌های شدید تنفسی تعداد آن‌ها کاهش می‌یابد. عوارض بیماری در این افراد شامل نارسایی تنفسی، شوک، سندروم حاد تنفسی (ARDS) و آریتمی قلبی (ضربان نامنظم) بود. اغلب بیماران داروهای آنتی بیوتیک و ضدویروس و گلوکوکورتیکویید دریافت کردند. به برخی از آن‌ها نیز ایمونوگلوبولین و interferon alpha-۲b به صورت وریدی تزریق شده بود.

به گفته محققان اثربخشی داروهای ضدویروس یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی در برابر کویید -19 کاملا مشخص نیست. احتمالا مهمترین مشاهدات محققان این است که علایم تنفسی شاید تا یک هفته پس از آلودگی بروز نکنند، اما پس از بروز این علایم بازه زمانی کوتاهی (به طور میانگین ۳.۳۵ روز) تا مرگ بیمار باقی می‌ماند.

بر اساس یافته‌های این تحقیقات سطح پایین ائیزونوفیل‌ها در خون می‌تواند نشانه‌ ابتلا به بیماری Covid-۱۹ باشد. همچنین تنگی نفس زودرس می‌تواند یکی از علایم بیماری باشد. به اعتقاد محققان ترکیب داروهای ضدویروس و آنتی بیوتیک‌ها اثر چندانی در بهبود وضعیت بیماران نداشته است و اغلب این بیماران در پی نارسایی ارگان‌های متعدد جان خود را از دست داده‌اند.

 ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد. این ویروس در دو ماه گذشته بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه را درگیر کرده است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine منتشر شده است.