عقب نشینی کامل آمریکا از عراق برابر است با نابودی داعش

«علی الحسینی» یکی از مقامات ارشد سازمان الحشد الشعبی تاکید کرد که عقب نشینی آمریکا از عراق دستاوردهای بسیار بزرگ برای عرصه امنیتی در عراق همراه خواهد داشت.

اخبار بین الملل- الحسینی در  گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «عقب نشینی کامل آمریکا از عراق خواسته پارلمان عراق است که نماینده همه مردم عراق است به خصوص از زمانی که این نیروها مرتکب جرایم فجیعی علیه رهبران الحشد الشعبی، رزمندگان آنها و عموم ملت عراق شدند».

وی حضور نیروهای آمریکایی در عراق را موجب طولانی‌تر شدن عمر گروه‌های تروریستی خواند و گفت: «آمریکا بزرگ‌ترین حامی این گروه‌هاست از همین رو با خروج آخرین نظامی آمریکایی از عراق بقایای داعش هم تمام خواهند شد».

الحسینی گفت: «واشنگتن چه بسا پس از عقب نشینی از عراق به همان بازی متوسل شود که سال 2014 با تحریک هسته‌های داعش برای انجام حملاتی در گوشه و کنار بازی کرد  تا امنیت عمومی را مختل کنند، اما این نقشه‌ها با حضور نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی دیگر فایده‌ای نخواهد داشت».

پارلمان عراق خروج نظامیان ائتلاف آمریکایی از عراق را خواستار شده است. ملت عراق هم به دنبال حمله دی ماه گذشته آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد و ترور شهدای مقاومت سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق با برپایی راهپیمایی بزرگ بر ضرورت خروج هر چه سریع‌تر نیروهای خارجی از کشورشان و بازگشت امنیت به عراق تاکید کردند.

نیروهای ائتلاف آمریکایی هم به دنبال حملات اخیر علیه برخی پایگاه‌هایشان در عراق طی دو سه هفته گذشته تاکنون از چهار پایگاه خود عقب نشینی کردند.