بحران کرونا می تواند منجر به فروپاشی اتحادیه اروپا شود

«یوشکا فیشر» و «زیگمار گابریل» دو تن از وزرای خارجه سابق آلمان در یادداشتی در روزنامه تاگس اشپیگل نوشتند کووید ۱۹ می‌تواند به فروپاشی اتحادیه اروپا منجر شود مگر آن که یک برنامه حمایتی شبیه به طرح مارشال برای اقتصاد در نظر گرفته شود. کرونا می‌تواند شکاف‌هایی را که هم‌اکنون در اروپا وجود دارد، عمیق‌تر کند تا جایی که به فروپاشی اتحادیه بیانجامد.

اخبار بین الملل-این دو دیپلمات برجسته آلمانی تصریح کردند که میزان حمایت اتحادیه اروپا از ایتالیا و اسپانیا در مقابله با کرونا ناکافی است و اقدامات بیشتری لازم است. اگر ما کشور‌هایی مانند ایتالیا و اسپانیا را تنها بگذاریم، آن‌ها این کار اروپا و به ویژه ما آلمانی‌ها را تا ۱۰۰ سال فراموش نخواهند کرد.

آن‌ها به طرح اقتصادی مارشال پس از جنگ جهانی دوم برای احیای دوباره آلمان اشاره کرده و نوشته اند: آلمان پس از جنگ جهانی دوم بدون همبستگی اروپایی، ممکن نبود و در نتیجه برلین مسئولیت ویژه‌ای برای کمک به دیگر کشور‌ها در بحران فعلی دارد.

طرح مارشال در سال ۱۹۴۸ به مبلغ ۱۳ میلیارد دلار کمکی بود که آمریکا پس از جنگ جهانی دوم به کشور‌های عضو سازمان توسعه و همکاری‌های اروپا که شامل ۳۶ کشور اروپایی بود انجام داد.