جریان‌های عراقی حمله به پایگاهی نفتی در جنوب عراق را محکوم کردند

در پی حمله موشکی امروز به تاسیسات نفتی آمریکایی « هالیبرتون » در غرب استان بصره، احزاب و جریان‌های عراقی این حملات را محکوم کردند.

اخبار بین الملل- ائتلاف فتح در پارلمان عراق حمله به تأسیسات نفتی در منطقه «برجستیه» در بصره را محکوم کرد و از دستگاه‌های امنیتی خواست تا تدابیر لازم را برای حمایت از شرکت‌ها و ایجاد محیطی امن برای بخش نفتی اتخاذ کنند. ائتلاف فتح همچنین بر ضرورت پیگرد قرار دادن گروه‌های مخرب و اعمال شدیدترین مجازات بر آن‌ها تأکید کرد.

حزب اسلامی عراق نیز اعلام کرد هدف قرار دادن شرکت‌های خارجی و میادین نفتی، تنشی خطرناک بوده و بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای متوقف کردن این مسأله تأکید کرد.

احمد الاسدی، رئیس تشکل السند در پارلمان عراق نیز گفت حمله به شرکت‌های نفتی و تأسیسات اقتصادی، اقدامی محکوم شده است و این کار‌ها با هدف ضرر وارد آوردن به اقتصاد و بی ثبات کردن امنیت انجام می‌شود.

امروز رسانه‌های خبری اعلام کردند تعدادی راکت کاتیوشا به نزدیکی پایگاه نفتی آمریکایی هالیبرتون در منطقه برجستیه واقع در استان بصره شلیک شده؛ اما هیچ کس بر اثر آن آسیب ندیده است.

در پی این حادثه، بخش رسانه‌ای دستگاه امنیتی عراق اعلام کرد نیرو‌های امنیتی در بصره، افرادی را که به گفته آن‌ها «عناصر خارج از قانون» هستند، مورد پیگرد قرار داده و موفق شدند سکوی شلیک این راکت‌ها را در مسیر «الزبیر- الشعبیه» پیدا کنند. نیرو‌های امنیتی عراق همچنین ۱۱ راکت شلیک نشده نیز در آنجا کشف کردند.