حال عمومی نخست وزیر انگلیس وخیم‌ شد

سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در گفت وگو با خبرنگاران افزود: حال عمومی نخست وزیر وخیم‌تر شده و طبق توصیه تیم پزشکی به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است.

اخبار بین الملل-وی ادامه داد: جانسون از دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس خواسته تا در صورت نیاز، امور دولت را پیگیری کند.

جانسون یکشنبه گذشته (۱۷ فروردین) به توصیه پزشک معالجش «برای انجام آزمایش‌های بیشتر در بیمارستان بستری شد».

سخنگوی او گفته بود که این یک اقدام پیشگیرانه است؛ چون نخست وزیر با وجود گذشت ۱۰ روز از مثبت شدن نتیجه آزمایش ابتلایش به کرونا، هنوز از علائم این بیماری رنج می‌برد.

جانسون دوشنبه (۱۸ فروردین)  در توئیتی حال عمومی خود را مساعد توصیف کرد و نوشت؛ برای مقابله با کرونا و حفاظت از جان مردم با همکارانش در دولت در تماس است.

با این حال، ریاست جلسه اضطراری دولت درباره وضع کرونا را امروز «دومینیک راب» بر عهده داشت.  

سخنگوی جانسون پیشتر گفته بود که اگر نخست وزیر ناتوان شود، وزیر امور خارجه به صورت موقت امور دولت را برعهده می‌گیرد.

وزیر مسکن، جوامع و دولت‌های محلی نیز در گفت وگو با شبکه بی‌بی‌سی اظهار کرد که نخست وزیر تا هر زمانی که نیاز باشد در بیمارستان بستری خواهد بود؛ با این حال فشارها برای کناره گیری او از قدرت و باز کردن راه برای جانشین او که بتواند با تمام ظرفیت کشور را از این بحران عبور دهد بالا گرفته است.

بوریس جانسون به دلیل سهل‌انگاری در مواجهه با کرونا در داخل بشدت مورد انتقاد قرار دارد.

او حدود یک ماه پیش در یکی از بیمارستان‌هایی که تعدادی از بیماران کرونایی در آن بستری بودند حضور یافت و طبق اذعان خودش، با تمام افراد در آنجا دست داد.

پس از هشدار دانشمندان در مورد احتمال مرگ نیم میلیون انگلیسی بر اثر کرونا، بوریس جانسون ۲ هفته پیش با اعلام وضع اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت. با این حال پیش بینی می‌شود که تعداد مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا در روزهای آینده بسرعت افزایش یابد.