وزیر بهداشت نیوزلند استعفا داد

دیوید کلارک، وزیر بهداشت نیوزیلند، روز سه‌شنبه با رفتن به ساحل به همراه خانواده، قوانین قرنطینه را نقض کرد. وی از این اقدام خود ابراز تاسف کرد.

اخبار بین الملل-او اعلام کرد پس از حضور به همراه خانواده در ساحلی که ۲۰ کیلومتر با محل سکونت وی فاصله داشت، در حالی که با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا از دو هفته پیش در سراسر این کشور قرنطینه اعلام شده است، استعفای خود را به نخست وزیر داد.

وزیر بهداشت نیوزیلند اعتراف کرد که قوانین قرنطینه را نقض کرده است. کلارک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در زمانی که ما از مردم نیوزیلند می‌خواهیم از خود گذشتگی کنند من به تعهدات خود پایبند نبودم. من احمق بودم و درک می‌کنم که مردم از من چه انتظاری دارند.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، اعلام کرد: اگر شرایط عادی بود کلارک برکنار می‌شد. اما وی تنها تصمیم گرفت کلارک را از نقش معاون امور مالی برکنار کند و رتبه وی را در میان اعضای کابینه تنزل دهد.

او گفت: کاری که وی انجام داد اشتباه بود و هیچ بهانه‌ای در این زمینه وجود ندارد. اما در شرایط کنونی اولویت من مبارزه جمعی با کووید-۱۹ است. ما نمی‌توانیم اجازه بی‌ثباتی در حوزه سلامت یا سیاست‌های خود را بدهیم. به همین دلیل و تنها به همین دلیل دکتر کلارک در سمت خود باقی می‌ماند.

روز یکشنبه کاترین کالدروود، رئیس خدمات بهداشتی اسکاتلند، هم به دلیل نقض توصیه‌های خود برای ماندن در خانه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا استعفا داد. وی اعتراف کرد دو بار به خانه دوم خود سر زده است.