بحران کرونا و قرنطینه 24 ساعته زندانیان انگیلس در سلول

این گروه از زندانیان در انگلیس و ولز در حالی در سلول‌های خود محبوس شده‌اند که برخی از آنها در بندهایی که مخصوص یک نفر ساخته شده است نگهداری می شوند و واقعیت زندگی در قرنطینه افرادی را که پشت میله‌های زندان بسر می برند،  با خطرات «بی‌سابقه‌ای» مواجه کرده است.

اخبار بین الملل-کارشناسان هشدار می‌دهند: فاصله گذاری اجتماعی در اماکن پرازدحام غیرممکن است و اجرای اقدامات بهداشتی دشوار است و زندان‌ها را به «ظرف کِشت میکروب» برای این ویروس تبدیل کرده است. این درحالیست که زندان‌ها به شکل فزاینده‌ای مجبور هستند با نیروهای کمتری فعالیت کنند که این امر حفظ ایمنی زندانیان در خارج از بندهای خود را دشوار می‌کند.

آندرو آلبوت رئیس انجمن ماموران زندان‌های  انگلیس (PGA) به شبکه الجزیره گفت: ما درصد بالاتری از افرادی را داریم که نسبت به جمعیت عمومی جان خود را از دست می‌دهند.

دفتر ممیزی ملی انگلیس ماه گذشته فاش کرد زندانیان در شرایط ناامن و پر ازدحامی نگهداری می‌شوند و بسیاری از آنها مجبورند در سلول‌هایی که مخصوص یک نفر است، نگهداری شوند.

این گزارش نشان داد که زندانیان همچنین به خدمات مورد نیاز دسترسی ندارند. این نگرانی وجود دارد که این وضعیت با توجه به محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹ تشدید شود.

آلبوت گفت: اکنون در مقطعی قرار داریم که دولت باید تصمیم بگیرد. ویروس در حال چیره شدن بر زندان‌های ما است اگر جمعیت زندان‌ها را از طریق طرح‌های زودهنگام آزادسازی در این هفته کاهش ندهیم موارد بسیاری خواهیم داشت.

وزارت دادگستری انگلیس اعلام کرده که زنان باردار زندانی که خطری جدی برای جامعه محسوب نمی‌شوند در روزهای آینده از زندان‌های انگلیس و ولز مرخض می‌شوند و تا ۴۰۰۰ زندانی با خطر پایین‌تر نیز با مجوز موقت آزاد می‌شوند.

این اقدام به دنبال درخواست روسای زندان‌ها و سازمان‌های حامی اصلاحات در زندان‌ها و تلاش‌ها برای کنترل شیوع ویروس در زندان‌های انگلیس انجام شده است.