تظاهرات کادر درمانی نیویورک به دلیل کمبود امکانات+تصاویر

ده‌ها تن از کارکنان و پرستاران بخش بهداشت و درمان بیمارستان «هارلم» نیویورک در سایه شدت گرفتن شیوع ویروس کرونا در این ایالت دیروز دوشنبه با تجمع در مقابل بیمارستان هارلم این شهر خواستار افزایش تجهیزات پزشکی و تامین نیاز‌های فوری بیمارستان‌ها برای مقابله با ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا به کووید-۱۹ شدند.

اخبار بین الملل-معترضین که تعداد آن‌ها به حدود ۸۰ نفر می‌رسید در فاصله ۲ متری از یکدیگر پلاکارد‌هایی در دست داشتند که روی آنها پیام‌های اعتراضی نسبت به کمبود ماسک و دستکش نوشته شده بود.

«آنا بینکوفسکی» متخصص بیماری‌های تنفسی که در این تجمع شرکت کرده بود، گفت: هنگامی که ما درمان بیماران کووید-۱۹ را در بیمارستان هارلم آغاز کردیم به ما گفته شد روزانه از یک ماسک «ان-۹۵» برای بیماران استفاده کنیم، اما اکنون به ما می‌گویند در هفته از یک ماسک ان-۹۵ استفاده کنیم. ما خودمان نه ماسک داریم و نه لباس مخصوص [گان]. بعد از این چه خواهد شد؟

این پزشک گفته است از زمان آغاز شیوع کرونا در نیویورک مجبور شده است ۴۰۰ دلار از پول خودش را برای خرید آنلاین تجهیزات پزشکی مانند ماسک و دستکش استفاده کند.

«سارا داود» پرستار بخش جراحی بیمارستان هارلم نیز ضمن اعتراض به شرایط موجود گفت: ما قصد ناله کردن نداریم، ولی اکنون در اینجا شاهد یک تراژدی بزرگ هستیم. ما برای جنگیدن اینجا هستیم، زیرا لیاقت بهترین‌ها را داریم.

تظاهرات پرستاران نیویورکی در اعتزاض به کمبود تجهیزات پزشکی

پیش از این مقامات شهر نیویورک گفته بودند به دلیل شدت شیوع ویروس کرونا در نیویورک و شمار بالای مبتلایان، همه بیمارستان‌های شهر با مشکل کمبود تجهیزات پزشکی مانند ماسک ، دستکش ، گان و دستگاه تنفسی مواجه هستند.

شدت شیوع کرونا در نیویورک، حجم بی‌سابقه‌ای از کار و خدمت رسانی را به پزشکان و پرستاران وارد کرده است. از سوی دیگر، کمبود تجهیزات باعث شده برخی از آن‌ها مجبور شوند وسایل محافظ خاص خود را بسازند.

تظاهرات پرستاران نیویورکی در اعتزاض به کمبود تجهیزات پزشکی

«تریشا رابینسون» پرستار بیمارستان هارلم گفت: هر روز و شب با بیمارانی که شرایط نامناسبی دارند و تمامی علایم کووید-۱۹ را دارند مواجهیم. تجهیزات ما کافی نیست. همین کار ما را افزایش می‌دهد. ما به تجهیزات و نیروی کمکی بیشتری نیاز داریم تا کار‌های خود را درست انجام دهیم.

پیشتر «بیل دو بلازیو» شهردار نیویورک گفته بود تجهیزات تهویه‌ای که در حال حاضر در اختیار بیمارستان‌های این شهر است پاسخگوی تنها ۵ هزار بیمار نیویورکی طی یک هفته آینده است.

شهردار نیویورک همچنین ضمن اعلام کمبود تعداد پرستاران و پزشکان در بیمارستان‌های این شهر اعلام کرد به منظور مقابله با بحران کرونا که هفته آینده این ایالت را هدف قرار می‌دهد دستکم به ۴۵ هزار پزشک و پرستار نیاز است. همچنین برای کنترل این بیماری تا ماه آینده ۶۰ هزار تخت‌ بیمارستانی نیاز است تا درمان چند هفته‌ای بیماران کرونایی تکمیل شود.

تظاهرات پرستاران نیویورکی در اعتزاض به کمبود تجهیزات پزشکی

ویروس کرونا از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین نمایان شد و از آن پس به تمامی کشورهای جهان سرایت کرده است. تاکنون این ویروس بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر در سراسر جهان را بیمار کرده و جان بیش از ۷۵ هزار نفر را نیز گرفته است.