مرگ بیش از هزار آمریکایی در یک روز بر اثر کرونا

دانشگاه جانز هاپکینز در تازه‌ترین آمار خود در خصوص قربانیان کرونا در آمریکا اعلام کرد ۱۳۴۰ نفر تنها ظرف یک روز گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» جان خود را از دست دادند.

اخبار بین الملل- دانشگاه جانز هاپکینز همچنین اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته، سی هزار و ۵۱۵ نفر مبتلای جدید به کرونا در آمریکا به ثبت رسیده است.

طبق آماری که در سایت جهانی اطلاع رسانی در خصوص مبتلایان و قربانیان کرونا منتشر شده، آمریکا با دارا بودن ۳۶۸ هزار و ۱۷۴ مورد ابتلا به کرونا، رتبه نخست را در میان تمامی کشور‌های جهان داراست. همچنین طبق اعلام این سایت، تا کنون ۱۰ هزار و ۹۶۶ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در آمریکا جان خود را از دست داده اند؛ همچنانکه آمار بهبود یافتگان بر اثر کرونا در آمریکا به بالای ۱۹ هزار نفر می‌رسد.

پیشتر نیز یک استاد دانشگاه جانز هاپکینز، با رد آمار‌های داده شده، از سوی دولت آمریکا در خصوص مبتلایان به کرونا اعلام کرده بود نزدیک به نیم میلیون آمریکایی به کرونا مبتلا هستند.

دکتر مارتی مکری (Marty Makary) پروفسور دانشگاه جانز هاپکینز گفت و گویی در برنامه (On the Move) متعلق به یاهوفایناس گفته بود: آماری را که می‌بینید، باور نکنید. در برابر هر فردی که تست ابتلای او تأیید می‌شود، حدود ۲۵ تا ۵۰ نفر دارای این ویروس هستند.

طبق آمار‌های رسمی که از سوی مقامات کشور‌های مختلف جهان منتشر شده، تا کنون یک میلیون و ۳۶۳ هزار و ۶۷۸ نفر به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند. همچنین ۷۶ هزار و ۴۰۴ نفر در سراسر جهان تا کنون بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

شمار بهبود یافتگان نیز ۲۹۳ هزار و ۸۴۳ نفر اعلام شده است.