انتقاد چین از رویکرد عجیب آمریکا در مقابله با کرونا

سخنگوی وزارت خارجه چین سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از رویکرد نظامیگری آمریکا در بحبوحه تلاش جهانی برای مقابله با کرونا انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- «لی جیان ژائو» از سخنگویان وزارت خارجه چین در نشست مطبوعاتی هفتگی با خبرنگاران با پرداختن به موضوعات روز منطقه و جهان با انتقاد  از آمریکا گفت:« در حالی که ما  در حال کمک به دیگران برای مهار ویروس کرونا هستیم، آمریکا در حال اعزام هواپیما و کشتی جنگی به دریای چین جنوبی است و با این کار حاکمیت ملی چین را نقض میکند. ما به دولت آمریکا توصیه می کنیم اولویت خود را برای مقابله با شیوع کرونا در اخل کشورش کند.»

این دیپلمات چینی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حفظ سلامت اتباع خارجی در این کشور گفت :«با هر نوع تبعیض در اقدامات قرنطینه و کنترل مخالف هستیم. همه اتباع خارجی باید از قانون پیشگیری و درمان بیماریهای عفونی و مقررات داخلی پیروی کنند.»

مقام‌های پکن  بارها به آمریکایی‌ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده‌ و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده‌اند. این کشور در روزهای گذشته همزمان با افزایش حضور کشتی‌های جنگی آمریکا در منطقه، یک رزمایش ضد زیر دریایی در دریای چین جنوبی برگزار کرد.