اعتصاب پزشکان پاکستانی معترض به کمبود تجهیزات پزشکی

اخیرا صدها پزشک و پیراپزشک پاکستانی علیه آنچه "قصور دولت در تامین اقلام پزشکی و بهداشتی وعده داده شده"، خواندند دست به اعتراض زدند و در پی اعتراضات آنها، پلیس ضدشورش پاکستان دست کم ۳۰ تن از این پزشکان را به جرم نقض ممنوعیت برپایی تجمع بازداشت کرد.

اخبار بین الملل-حنیف لونی، رهبر انجمن صنفی که این تجمع اعتراضی را سازماندهی کرد در مصاحبه با رویترز از محل بازداشتش در پاسگاه پلیس اظهار کرد: ما به خاطر محافظت از پزشکان و پیراپزشکان در اعتصاب هستیم.

او با این حال گفت که پزشکان در بخش‌های قلب و زنان و زایمان به جهت امور اورژانسی سر کارشان مانده‌اند.

به گفته او، این اعتصاب به دیگر بخش‌های استان بلوچستان که کویته مرکز آن است، گسترش یافته است.

پاکستان تاکنون ابتلای حدود ۴۰۰۰ تن را به ویروس کرونای جدید در این کشور و مرگ ۵۴ تن را در اثر ابتلا به این ویروس گزارش کرده است.

دکتر وسیم بیگ، یک مقام اداره بهداشت استان بلوچستان پاکستان عنوان کرد، پزشکانی که با بیماران مبتلا به کروناویروس سروکار دارند تجهیزات محافظتی را دریافت کرده‌اند اما پزشکانی که اعتراض می‌کنند با بیماران آلوده به ویروس سروکار ندارند.

سخنگوی سازمان مدیریت فجایع در پاکستان که رهبری کننده تلاش‌های این کشور برای مبارزه با کروناویروس است، گفت، استان بلوچستان پاکستان بیش از میزان نیازش کیت‌های ایمنی پزشکی را برای کارکنان خط مقدم مبارزه با کرونا شامل ماسک، گان، دستکش و محافظ چشم دریافت کرده است.