کرونا فرصتی برای عربستان تا آبرومندانه از جنگ یمن خارج شود

البخیتیافزود: محاصره یمن توسط ائتلاف سعودی موجب افزایش فقر و شیوع بسیاری از بیماری‌هایی واگیردار شده است.

اخبار بین الملل-وی فاش کرد، تماس افسران ائتلاف سعودی و مزدوران یمنی‌ها آنها را توسط انصارالله رصد شده است و پس از آن این گروه متوجه شده است،آنها در تلاش برای ورود ویروس کرونا به یمن بوده‌اند.

این عضو ارشد انصارالله یمن افزود: عربستان بخوبی فهمیده است که بخش بهداشتی یمن توانایی تحمل بار ناشی از بیماران کرونا را ندارد، به همین خاطر این کشور مدام اقدام به اعزام شهروندان یمنی‌ها به یمن می‌کند.

عضو شورای عالی جنبش انصارالله یمن همچنین اعلام کرد اکثریت مزدوران سعودی نسبت به سیاست دولت ریاض درخصوص شیوع ویروس کرونا در یمن بسیار نگران هستند.

وی افزود: مردم یمن به خوبی نسبت به دخالت‌های امارات و عربستان در یمن آگاه هستند و عربستان تنها به راه‌حل نظامی در یمن می‌اندیشد، درحالی که ما به توقف کامل جنگ و لغو کامل محاصره یمن به صورت کامل پایبند است.

عضو شورای سیاسی عالی یمن با بیان این‌که ادامه محاصره یمن به معنای تداوم تجاوزی ائتلاف سعودی است، افزود: این محاصره یک تجاوز نظامی و اقدام امروز عربستان تنها یک تاکتیک است.

وی تأکید کرد: توازن قدرت اینک به سود ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سنگینی می‌کند و ائتلاف سعودی بسیار نگران است که رزمندگان یمنی، بخش‌های دیگر یمن را از اشغال آنها خارج کنند.

البخیتی تأکید کرد: اگر عربستان توافق آتش‌بس را با لغو محاصره یمن تضمین نکند، این بدان معناست که جنگ همچنان ادامه دارد.

این عضو ارشد انصارالله تصریح کرد: عربستان بارها اعلام کرده است که عملیات نظامی در یمن را پایان می‌دهد، اما در واقعیت این عملیات‌ها متوقف نشده است.

البخیتی بار دیگر گفت: اگر محاصره یمن شکسته نشود، این یک تاکتیک روشن خواهد بود برای آن که عربستان بتواند برای جبران خسارت‌هایی که متحمل شده است،  تجدید قوا کند.

اظهارات البخیتی پس از آن اعلام می‌شود که "ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بامداد پنجشنبه بطور رسمی از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد.

"محمد علی الحوثی" رییس شورای عالی سیاسی یمن نیز چهارشنبه شب از ارائه یک طرح جامع برای توقف نهایی و جامع جنگ در یمن به "مارتین گریفیث" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد خبر داد.

«محمدعبدالسلام» رییس هیأت مذاکره کننده انصارالله در مذاکرات صلح گروه‌های یمنی در استکهلم سوئد نیز چهارشنبه شب با تأیید طرح پیشنهادی خود به گریفیث برای پایان یافتن درگیری‌ها اعلام کرد:به درخواست دبیر کل سازمان ملل برای توقف درگیری‌ها و آتش بس در یمن یک دیدگاه ملی و جامع ارائه شده است.

در حالی خبر اعلام اتش‌بس از سوی ائتلاف سعودی در یمن اعلام می‌شود که سعودی‌ها بارها با ادامه حملات به یمن، آتش‌بس‌های مکرر با یمنی‌ها را نقض کرده‌اند.

در همین ارتباط، منابع نزدیک به انصارالله یمن چهارشنبه شب اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته ائتلاف سعودی در ۵۸ منطقه مختلف یمن را هدف قرار دادند که بیشتر آن در استان الجوف در غرب یمن صورت گرفت.