درگیری شدید در سوریه میان ارتش و داعش

منابع خبری سوریه از درگیری شدید ارتش این کشور با تروریست‌های داعش در بیابان‌های استان دیرالزور  و منطقه «السخنه» خبر دادند.

اخبار بین الملل- به نوشته وبگاه عنب بلدی، تروریست‌های داعش روز پنج شنبه (دیروز) به مواضع ارتش سوریه حمله کردند و منابع خبری وابسته به تروریست‌ها مدعی تسلط بر بخش‌هایی از شهر «السخنه» در نزدیکی شهر «حمص» نیز شدند که این ادعا از سوی منابع ارتش سوریه تکذیب شد.

وبگاه البادیه ۲۴ به نقل از فرماندهان ارتش سوریه نوشت که این درگیری‌ها در ۱۰۰ کیلومتری شهر «السخنه» رخ داده و شایعه تروریست‌ها به هیچ وجه صحت ندارد و در پی یورش هسته‌های داعش، نیروهای ارتش سوریه توانستند حمله را دفع کرده و تروریست‌ها را به عقب برانند. در این میان جنگنده‌های روسی نیز با پرواز از پایگاه هوایی «حمیمیم»، مواضع داعش را بمباران کردند.

شهر السخنه در مسیر بزرگراه «M۲۰» قرار دارد که شهرهای دیرالزور و حمص و تدمر را به یکدیگر متصل می‌کند و مسیر اصلی انتقال تجهیزات و لجستیک به شرق سوریه محسوب می‌شود.

هفته گذشته خبرگزاری اعماق وابسته به تروریست‌های داعش در یک گزارش تصویری مدعی شد که فرمان جدیدی به عناصر این گروهک مبنی بر انجام عملیات نظامی علیه ارتش سوریه در بیابان استان دیرالزور و حمص داده شده است.

تکفیری‌های داعش هرچند دیگر هیچ منطقه‌ای را در سوریه در اشغال خود ندارند؛ اما هر از گاهی در قالب هسته‌های کوچک به مقرهای ایست بازرسی و پایگاههای ارتش سوریه به خصوص در منطقه بیابانی دیرالزور و حمص یورش می‌برند که این حملات نیز هر بار دفع می‌شود.