ابتلای نیروهای آمریکا در عین الاسد به کرونا

یک وبسایت عراقی از ابتلای ۲۲ الی ۲۵ نیروی آمریکایی در پایگاه « عین الاسد » به ویروس کرونا و انتقال آن‌ها به اربیل خبر داد.

اخبار بین الملل-وبگاه المعلومه به نقل از منابع عراقی نوشت که مقامات اربیل یکی از هتل‌های بزرگ این شهر را تخلیه کرده‌اند تا دوران قرنطینه نیروهای آمریکایی در آن‌جا سپری شود.

بنابراین گزارش، حال پنج تن از آن‌ها وخیم گزارش شده و به بیمارستانی در اربیل منتقل شده‌اند.

همچنین یک تیم پزشکی آمریکایی از سه روز گذشته، اقدام به غربالگری نیروهای آمریکایی در پایگاههای نظامی این کشور در عراق کرده است و برخی اطلاعات از وجود دهها مبتلا در بین نظامیان آمریکایی حکایت دارد و همچنین میزان آمادگی و اقدامات صورت گرفته در هتل شهر اربیل حاکی از این است که یا تعداد مبتلایان بسیار بالاست یا پیش‌بینی‌ شده است که تعداد آن‌ها افزایش خواهد یافت.

هنوز هیچ منبع رسمی عراقی یا آمریکایی به این خبر واکنشی نشان نداده است.

در تاریخ ششم فرردین نیز «بدر الزیادی» عضو کمیسیون امنیت پارلمان عراق از ابتلای تعداد زیادی از نظامیان آمریکایی به ویروس کرونا خبر داد و در خصوص جابه‌جایی زیاد این نیروها در شهرهای عراق که موجب شیوع بیماری می‌شود، هشدار داد.

یک مقام نظامی آمریکایی نیز روز جمعه (دیروز) گفت که در حال حاضر تست کرونای ۴۴۷ نفر در ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» مثبت اعلام شده است. (جزئیات بیشتر)

پیش از این نیز آزمایش کرونای ۷۲ نظامی آمریکا مستقر در کره جنوبی مثبت اعلام شده بود.