برگزاری انتخابات پارلمانی در کره جنوبی با وجود کرونا

شهروندان کره جنوبی با وجود شیوع ویروس کرونا مشارکت بالایی در انتخابات مقدماتی مجلس این کشور که روز شنبه برگزار شد، داشتند.

اخبار بین الملل- به نوشته خبرگزاری «یونهاپ» شهروندان کره جنوبی بنابر توصیه ها با زدن ماسک در مکانهای مشخص شده برای رای دادن شرکت کردند و دمای بدنشان نیز با دستگاه تب سنج آزمایش شد و هرکدام در فاصله یک متری از هم  برای رای گیری ایستادند.

قرار است در این انتخابات 300 نفر کرسیهای مجلس این کشور را تصاحب کنند. در این رای گیری حدود 12 میلیون نفر شرکت کردند که بیشترین میزان مشارکت شهروندان کره جنوبی در انتخابات در سالهای اخیراست. در سال 2016 حدود 13 درصد پای صندوقهای رای حاضر شدند، اما اینک حدود 27 درصد در انتخابات مجلس شرکت کردند.

در حالی که این کشور یکی از مکانهایی بود که شیوع ویروس کرونا بر آن بسیار تاثیر گذاشت با این وجود مبتلایان جدید به کرونا در این کشور برای دومین روز متوالی  30 نفراعلام شد.

 در این کشور تاکنون ۱۰۴۵۰ نفر به کرونا مبتلا و ۲۰۸ تن قربانی شدند.کره جنوبی اعلام کرده از «دست‌بندهای الکترونیکی» برای زیرنظر گرفتن افرادی که قوانین مربوط به قرنطینه را نادیده بگیرند، استفاده می‌کند.