عربستان رئیس سازمان بهداشت جهانی را تهدید کرد

منابع خبری عربستان اعلام کردند مجموعه سایبری مرکز اعتدال که نقش عملیات روانی علیه رژیم سعودی را به عهده دارد، به دستور شخص محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد عربستان تدروس آدهانوم، رئیس سازمان بهداشت جهانی را به دلیل خبرهای کرونایی از این کشور تهدید کرده است.

اخبار بین المل-رئیس سازمان بهداشت جهانی پیش‌تر نیز اعلام کرده بود که در یک ماه گذشته، به دلیل اعلام مواضع کارشناسی و صریح درباره اوضاع کرونا در کشور‌های مختلف، بار‌ها مورد حملات نژادپرستانه قرار گرفته و تهدید به قتل شده است.

پس از انتشار خبر ابتلای حدود ۱۵۰ نفر از اعضای خاندان آل‌سعود به کرونا و انتقال ملک سلمان از ریاض به جده، اخبار رسیده از برخی منابع داخلی عربستان حاکی است دربار آل‌سعود ضمن جداسازی خاندان پادشاهی از فضا‌های پر خطر، دستورالعمل جدیدی برای چگونگی انتشار اخبار مربوط به کرونا به رسانه‌های این کشور ابلاغ کرده است.

رژیم سعودی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا ضمن پنهان‌کاری درباره تعداد مبتلایان و تلفات بیماری کووید ۱۹ در این کشور اکنون مجبور به پذیرش حداقلی این بحران شده است. وزیر بهداشت سعودی هشدار داده است در صورتی که مردم به قوانین مبارزه با کرونا اهمیت ندهند این کشور در روز‌های آینده شاهد تلفات بیشتری خواهد بود.

دربار سعودی در دستورالعمل رسانه‌ای خود ضمن تاکید بر بایکوت هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به شیوع و تلفات ویروس کرونا در رسانه‌های داخلی، شبکه‌های ضدایرانی وابسته به خود مانند ایران‌اینترنشنال، ایندیپندنت فارسی و... را موظف به فرافکنی در این خصوص و تشدید عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی ایران کرده است.