جان پزشکان به دلیل کمبود بسته‌های محافظتی در خطر است

انجمن پزشکان انگلیس هشدار داد پزشکان و پرستارانی که در این کشور در خط مقدم به معالجه بیماران کرونایی می‌پردازند، به دلیل کمبود بسته‌های محافظتی جانشان به شدت در خطر است.

اخبار بین المل-دولت انگلیس با انتقاد‌های مکرر از سوی کارمندان بخش بهداشت روبروست، زیرا به گفته آن‌ها پزشکان، پرستاران و سایر کارمندان مراقبت بهداشتی با کمبود شدید ماسک ، دستکش و سایر تجهیزات محافظت شخصی مواجه هستند. بررسی انجمن پزشکان این کشور نشان می‌دهد در اوایل ماه جاری میلادی، بیش از نیمی از کادر درمان از کمبود یا نبود عرضه تجهیزات محافظتی شکایت داشتند.

این در حالی است که مت هنکوک، وزیر بهداشت انگلیس، روز گذشته اعلام کرد بسته‌های محافظتی به اندازه کافی وجود دارد، اما توزیع آن نیاز به حمایت ارتش دارد که اطمینان حاصل شود این بسته‌ها به دست افراد واقعی که در خط مقدم با کرونا می‌جنگند می‌رسد. او در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت «واضح است که باید کار‌های بیشتری انجام گیرد تا اطمینان حاصل شود که هر شخصی که این بسته‌ها را نیاز دارد آن را دریافت کند.» او در ادامه اضافه کرد «این بسته‌ها منابع گرانبها هستند که نباید بی مورد از آن‌ها استفاده شود.»

رئیس حزب کارگر در واکنش به این سخنان وزیر بهداشت انگلیس در توئیتر نوشت «شرم‌آور و توهین آمیز است که بگوییم کارکنان خط مقدم درمان در حال هدردادن تجهیزات محافظتی هستند.»

از سوی دیگر، انجمن پزشکان انگلیس که نماینده پزشکان این کشور است اعلام کرد بسته‌های محافظتی که در لندن و یورکشایر در شمال انگلیس توزیع شده، بسیار ناکافی بوده است و پزشکان با موقعیت بسیار دشواری روبرو هستند که باید بدون تجهیزات محافظتی مناسب به معالجه بیماران بپردازند و جان خودشان را به خطر بیندازند. دکتر چاند نگپول، رئیس این انجمن در این خصوص گفت: «عجیب است افرادی که آموزش دیده‌اند تا با این بیماری مقابله کنند، همان‌هایی هستند که تجهیزات محافظتی مناسب ندارند و بدون این افراد ما با یک فاجعه روبرو خواهیم بود.» او در ادامه توضیح داد که دولت هیچ نمی‌داند که میان قربانیان کرونا و کمبود تجهیزات محافظتی ارتباط وجود دارد. او اضافه کرد «در ایتالیا به دلیل کیفیت و کمیت بالای تجهیزات محافظتی کادر درمان، هیچ یک از آن‌ها آلوده نشده‌اند.»

بر اساس آمار‌های منتشر شده، از میان نُه هزار نفری که در بیمارستان‌های انگلیس بر اثر ویروس کووید-۱۹ جان باختند، ۱۹ نفر از جمله ۱۱ پزشک جزء کادر درمان این کشور بوده‌اند.