اعلام آتش بس عربستان "اقدامی تاکتیکی و با هدف گمراه‌ سازی رسانه‌ها" بود

محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن روز شنبه در مصاحبه اختصاصی با المیادین گفت، هرگونه ابتکار عملی که خواهان توقف کامل جنگ در یمن نباشد، "ابتکاری ناقص" است.

اخبار بین المل-البخیتی عنوان کرد: خسارات ناشی از محاصره یمن از خسارت‌های عملیات نظامی بیشتر است و عدم درخواست برای برچیده شدن این محاصره در هر ابتکار عملی درباره آتش بس، آن را قانونی خواهد ساخت.

وی با اشاره به اینکه اعلام آتش بس از سوی عربستان "اقدامی تاکتیکی و با هدف گمراه‌ سازی رسانه‌ها" بود، خاطرنشان کرد، ائتلاف سعودی "آتش بس دروغین اعلام کرد و به آن پایبند نبود".

البخیتی با بیان اینکه "هدف قرار دادن تأسیسات نفتی ما از سوی عربستان ، توجیهی برای بمباران تاسیسات سعودی توسط ماست"، تأکید کرد: اگر کشورهای متجاوز دست به تشدید اوضاع الحدیده بزنند، بزرگترین بازنده خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: تماس‌های سیاسی با نیروهای متجاوز به ویژه پس از پیشروی میدانی نیروهای ما ادامه دارند.

عضو شورای سیاسی انصار الله در ادامه گفت‌وگو با المیادین هشدار داد، پاسخ افزایش تنش از سوی عربستان و عدم تعهد آن به آتش بس در روزهای آینده داده خواهد شد.

وی روز چهارشنبه گذشته نیز در گفت‌وگو با المیادین با تاکید بر اینکه صنعا به توقف کامل جنگ پایبند است، گفت، تماس‌ها میان افسران ائتلاف سعودی و مزدوران آنها برای وارد نمودن ویروس کرونا به یمن رهگیری شده است.