چین به تعهدات خود در مورد توافق تجاری پکن - واشنگتن عمل می کند

روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست چین روز یکشنبه گزارش کرد این مقام چینی خاطر نشان کرده است همکاری هایی میان دو طرف در این زمینه در جریان است و چین به بخش های مرتبط با خود عمل می کند.

اخبار بین الملل-از سوی دیگر نشریه می نویسد کشورهای دیگر از چین و آمریکا خواسته اند بجای اینکه به دنبال دستیابی به برخی مزیت های سیاسی باشند، روی مبارزه با کرونا تمرکز کنند.

چین تعهد کرده است در دو سال آینده ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از جمله مقادیر کلانی محصولات کشاورزی از آمریکا خریداری کند و نگرانی وجود دارد که با شیوع کرونا تقاضای بازار چین برای این کالاها کم شود.

سفیر چین در آمریکا با اشاره به بروز برخی تنش ها در روابط دو کشور پس از شیوع کرونا، گفت: ما در زمینه توافق تجاری و مفاد آن در حال کار با یکدیگر هستیم.

وی خواستار آن شد که از سیاسی کردن مساله ویروس کرونا پرهیز شود و از آمریکا دعوت کرد برای پایان همه گیری میان دو کشور همکاری باشد.

"چویی" در مصاحبه ای با بخش پی بی اس در آمریکا گفت: تا آنجا که مربوط به ما می شود ما در حال اجرای تدابیر و عمل به سهم خود در این توافق هستیم برخی محدودیت ها برای فعالیت شرکت ها در بازار چین برداشته شده است و این کشور در حال خرید محصولات کشاورزی از آمریکا است.

وی اعتراف کرد کرونا شرایط ویژه ای پدید آورده است و برای همین بهتر است طرفین با یکدیگر رایزنی کرده و بر اساس شرایط جدید با یکدیگر گفت و گو کنند و ارزیابی هایی از این وضعیت داشته باشند.

او با اشاره به اینکه سعی می کند از تشدید تنش ها در روابط دو کشور جلوگیری کند، گفت: وقتی مردم از کرونا رنج می برند، درست نیست به دنبال امتیاز گرفتن های سیاسی از این شرایط باشیم.