کنترل کرونا از دست سازندگان خارج شد

«اینیاکی خیل ده سان بیسنته» کارشناس اسپانیایی در خصوص منشأ ویروس کرونا گفت: از ابتدا فرضیاتی مطرح بود. شک و تردیدها در کنار یک سری دلایل متقن و روشن وجود داشت میان رابط بین یک کارخانه بیوشیمی در نزدیکی شهر «ووهان» کشور چین و حضور تعدادی آمریکایی در آن مکان. اما متأسفانه شیوع بی امان و با سرعت ویروس کرونا در سراسر جهان باعث شد سوالات دیگری نیز در این رابط مطرح شود.

اخبار بین الملل- این کارشناس رادیو اسپانیایی معاونت برون مرزی صدا و سیما افزود: اخیراً اطلاعاتی در این رابطه در حال مخابره شدن است مبنی بر شک و شبهه‌هایی در رابطه با نقش ارتش آمریکا در شیوع این ویروس مرگبار. گفته می‌شود یکی از نمایندگان مجلس چین این احتمال را مطرح کرده است که این ویروس بر اثر یک اشتباه و یا به طور عمد توسط نیروهای آمریکایی که در چین حضور داشته اند به شهر ووهان انتقال یافته است. این مسئله یک ماه طول کشید تا رسانه‌ای شود که در نهایت خبر آن منتشر شد. این خبر در شبکه‌های اجتماعی شنیده می‌شد و حتی دولت چین نیز در یک اعلام رسمی این موضوع را مطرح کرد.

اینیاکی اضافه کرد: دیپلماسی کشوری چون چین با قدمت چندین هزار سال متفاوت از دیپلماسی فردی چون ترامپ است. از این حیث چین به امپراطوری پارس شباهت دارد. ملت‌هایی که از قدمت تاریخی برخوردارند دارای هنر خاصی در بحث دیپلماسی هستند. دیدیم چینی‌ها به اظهارات دونالد ترامپ پاسخ دادند. آنها دلایلی را که به اندازه کافی برای آن سند و مدرک داشته اند، مطرح کرده اند و احتمالاً در این رابطه نیز اطلاعات بیشتری داشته باشند. ولی به هر حال به خاطر برخی منافع کشورشان به خاطر شرایطی که در حال حاضر در جهان وجود دارد، تمایل ندارند در این باره بیشتر صحبت کنند.

این کارشناس اسپانیایی اضافه کرد: بخش بزرگی از فرضیات اولیه به این سمت متمایل است که بررسی کنند چرا این گونه اپیدمی‌ها اساساً در کشورهایی اتفاق می‌افتد که با آمریکا و غرب روابط حسنه ندارند. جا دارد اشاره‌ای داشته باشم به کشور کوبا و اپیدمی که دراین کشور اتفاق افتاد و صنعت گوشت این کشور به طور کامل نابود شد. حال چیزی مشابه آن را در چین می‌بینیم. این ابهام وجود دارد که چرا این گونه اپیدمی‌ها در کشورهای جهان سوم اتفاق می‌افتد و زمانی که مانند ویروس ابولا به کشورهای رده اول جهان می رسند به شکلی سازمان یافته کنترل می‌شوند.

اینیاکی در خصوص ارتباط ویروس کرونا و یک سلاح بیولوژیک گفت: کشورهای جهان در حال مطالعه برای روی سلاح‌های بیولوژیکی هستند. این گونه تحقیقات در یک شرایطی بسیار امنیتی که به هیچ عنوان شفاف نیست انجام می‌شود. در میان سلاح‌های بیولوژیکی دسته‌ای وجود دارند که «اتنوبمب» نامیده می‌شوند. این گروه از سلاح‌های بیولوژیکی برای نابود ساختن گروه‌های قومی خاص ساخته می‌شوند. حال اینجا مطرح است که چرا فلان ویروس روی ملت چین اثر کرده است و یا روی ملت ایران و غیره...

این سلاح‌ها که پیش تر گفتم اتنوبمب نامیده می‌شود در واقع روی ویژگی‌های ژنتیکی گروه قومیتی خاصی اثر کرده و به شکلی جنگی بیولوژیکی ایجاد می‌کند. بشریت صرف نظر از رنگ پوست، شکل ظاهر و موروفولوژی از یک نژاد واحد ایجاد شده است. ملت‌ها از نقطه نظر ظاهری تفاوت‌هایی باهم داشته که این مسئله دلایل ژنتیکی محدودی دارد و منکر وحدت نژادی تمامی گونه‌های بشری نیست. بر همین اساس هیچ نژادی بر دیگری برتری نداشته و ملت‌ها تنها در یک سری ویژگی‌های ظاهری اندک با هم فرق دارند. در واقع اتنوبمب ها روی همین ویژگی‌های ژنتیکی گروهای قومی خاص عمل کرده و آنها را به کام مرگ فرو می‌برند. در دنیای کنونی بر روی این گونه سلاح‌های بیولوژیکی مطالعه و تحقیق می‌شود.

وی یادآور شد: سلاح‌های بیولوژیکی دیگری نیز وجود دارد، آنها مدت هاست که شناخته شده اند. از زمان سومریان، در بین النهرین، گوشت پوسیده، حیوانات مرده و یا حتی سر انسان را سمت دشمن پرتاب می‌کردند و بدین ترتیب در میان جمعیتی که مورد محاصره قرار گرفته بودند ایجاد بیماری و اپیدمی می‌کردند. اگر در مدت یک ماه نمی‌توانستند شهری را به تصرف خود درآورد، با آلوده کردن آب و شیوع بیماری مردم شهر را به زانو در می‌آوردند. آنچه که در علم دنیای کنونی در این باره انجام می‌شود بسیار پیشرفته و توسعه یافته بوده و به شدت مخفیانه و در سکوت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به هر حال هر کسی که باعث شیوع کوید -۱۹ شده است، در نهایت ممکن است شرایط جهان را به سوی یک تقابل مستقیم و جنگ رو در رو حرکت دهد. این گونه سلاح‌های بیولوژیکی تنها مردم یک کشور را تهدید نمی‌کند بلکه تمامی بشریت را مورد هدف قرار داده است. این ویروس بر سایر گونه‌های بشری و حتی کسانی که آن را ایجاد کرده اند نیز تأثیر گذاشته است.

وی افزود: خوب است که در این جا به مثالی اشاره کنم. در سال ۱۹۱۶، زمانی که جنگ شیمیایی در اروپا در گرفت، شرایط به جهت وزش باد بستگی داشت. گاز را در سمت سنگرهای دشمن رها می‌کردند، ولی زمانی که جهت وزش باد به سوی خودشان برمی گشت گاز شیمیایی را با خود می‌آورد. مشابه همین مسئله در جنگ‌های زمان قدیم نیز رخ می‌داد. وقتی لشگر فیل‌ها را به سوی دشمن روانه می‌کردند، ناگهان فیل‌ها از چیزی دچار ترس و وحشت شده و در جهت عکس شروع به حرکت می‌کردند و مواضع صاحبانشان را زیر پا نابود می‌کردند. همین سلاح بیولوژیکی (ویروس کرونا) از کنترل خارج شده است. اگر بر فرض چین یا ایران را هدف داشته است و یا کشورهای دیگری که ضد امپریالیسم هستند را مورد هدف قرار داده بوده است، اما حالا از کنترل خارج شده و تمامی بشریت را مورد تهدید قرار داده است. بشریت از یک نژاد واحد بوده و تنها ملت‌ها در تفاوت‌های ظاهری از هم متمایز می‌شوند.

اینیاکی در پایان گفت: در این فرضیه بمب بیولوژیک تمامی بشر را هدف قرار داده است. این فرضیه‌ای است که این روزها مطرح می‌شود و ممکن است به راستی رخ داده باشد و نمی‌توان آن را رد کرد. اینها فرضیه‌هایی است که کشور چین روی میز قرار داده است. این کشور اطلاعاتی نیز در مورد سایر اپیدمی‌ها ارائه کرده است. زمانی که بحرانی ایجاد می‌شود ممکن است به سوی شرایطی غیر قابل کنترل حرکت کند.