تاسیس انجمن پزشکان مسلمان در آلمان

انجمن «شبکه پزشکان مسلمان» نام دارد و هدفش داشتن نماینده رسمی و پاسخ به نیاز‌های پزشکان مسلمان در بیمارستان‌ها و انتقال مشکلات شان به مسئولان و مراکز ذیربط است.

اخبار بین الملل-هدایی قورقوسوز که یک پرفسور مقیم آلمان است به عنوان یکی از مؤسسان این شبکه پزشک ی به آناتولی گفت: برای نخستین بار است که شبکه پزشکان مسلمان در آلمان تشکیل می‌شود. حدود ۲۵۰ نفر پزشک، پیرا پزشک، داروساز و کادر درمانی که در آلمان، اتریش و سوییس زندگی می‌کنند به عضویت این شبکه درآمده اند.

پرفسور قورقوسوز افزود هدف از تشکیل این شبکه نیز ایجاد یک جایگاه معتبر رسمی برای پزشکان مسلمان برای تبیین مشکلات و نیاز‌های شان در بیمارستان‌ها و دیگر مراکز ذیربط است.

او اظهار کرد هدف دیگر این شبکه همچنین تبادل و توسعه اطلاعات فیمابین و حمایت از همدیگر است. علاوه بر آن انجمن‌ها و سازمان‌های مخصوص پزشکان یهودی، کاتولیک و پروتستان‌ها نیز در آلمان حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

این پرفسور مقیم آلمان همچنین خاطرنشان کرد شبکه تازه تاسیس پزشکان مسلمان در آلمان برای پاسخگویی به نیاز‌های پزشکی برای حدود ۵ میلیون مسلمان در این کشور تلاش و فعالیت خواهد کرد.