توفان مرگبار در بحبوحه شیوع کرونا آمریکا را فراگرفت+تصاویر

تلفات توفان شدید و گردباد در جنوب آمریکا که همزمان با روز «عید پاک» در مناطق وسیعی از کشور آغاز شد، افزایش یافته است.

اخبار بین الملل-طبق این گزارش، بنا بر اعلام مقام‌های آمریکایی توفان و گردباد علاوه بر تخریب منازل مسکونی، قطع درختان و خطوط انتقال برق در اغلب سواحل شرقی این کشور، جان حداقل ۳۲ نفر را گرفت.

مرکز ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد، حداقل ۴۰ گردباد مناطق مختلف ایالت‌های تگزاس و کارولینای جنوبی را درنوردیده  و ایالت می سی سی پی هم وقوع گردباد را تجربه کرده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی، توفان و گردباد مرگبار در شش ایالت این کشور مخابره شده است.

حداقل ۱۱ نفر در ایالت می سی سی پی، ۹ نفر در کارولینای جنوبی، ۸ نفر در جورجیا، ۱ نفر در آرکانزاس، ۱ نفر در کارولینای شمالی و ۲ نفر در تنسی جان باختند.

شبکه سی‌ان‌ان در گزارش خود به بحران شیوع ویروس کرونا و تشدید ایین بحران با وقوع توفان و گردباد اشاره کرده است.

طبق این گزارش، «حالا ایالت‌هایی که از قبل با همه گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کردند، در تلاش هستند که از دل این توفان‌ها به سلامت بیرون بیایند».

مقام‌های آمریکایی به ساکنان مناطق توفان زده اعلام کردند، از بین توفان و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی به منظور مقابله با کرونا، اولویت را به حفاظت خودشان در برابر توفان بدهند.

البته آژانس مدیریت موراد اضطراری می سی سی پی از ساکنان این ایالت خواسته است که ضمن حضور در پناهگاه‌های عمومی، دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی را مراعات و از ماسک و دیگر تجهیزات استفاده کنند.

طبق جدیدترین آمار شیوع کرونا، تا روز گذشته (دوشنبه)، مجموع مبتلایان در آمریکا به ۵۸۷ هزار و ۱۵۵ نفر افزایش یافت و قربانیان این ویروس به ۲۳ هزار و ۶۴۴ نفر رسید.