قرنطینه در در استرالیا و نیوزیلند ادامه دارد

به رغم مشاهده کاهش قابل توجه موارد جدید ابتلا به « کووید-۱۹ » در استرالیا و نیوزیلند ، مقامات این کشور‌ها اعلام کردند محدودیت‌های اعمال شده برای پیشگیری و مهار شیوع این بیماری در این کشور‌ها تقلیل نمی‌یابد.

اخبار بین الملل-اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، گفت هنوز چند هفته دیگر تا زمان کاهش محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع «کووید-۱۹» در این کشور مانده است.

او با اشاره به کشور‌هایی همچون سنگاپور که با موج دوم شیوع این بیماری مواجه شده‌اند، گفت: «فعلا باید صبر کنیم.»

در استرالیا با ۲۵ میلیون نفر جمعیت، روز‌های یکشنبه و دوشنبه تنها ۶۳ مورد جدید ابتلا به «کووید-۱۹» ثبت شد و در مجموع، شمار مبتلایان به این بیماری در این کشور به ۶ هزار و ۳۶۶ نفر رسید. این پایین‌ترین موارد جدید ابتلا ظرف ۴۸ ساعت در یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

در نیوزیلند نیز با پنج میلیون نفر جمعیت، سه‌شنبه تنها هشت مورد جدید ابتلا گزارش شد و مجموع مبتلایان به «کووید-۱۹» در این کشور به یک هزار و ۷۲ نفر رسید. این کمترین موارد جدید ابتلا به این بیماری ظرف بیش از سه هفته گذشته محسوب می‌شود.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، سه‌شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاران که پرسیده بودند آیا قرنطینه به زودی برداشته می‌شود، گفت: «ما یک موفقیت ثبت کرده‌ایم و من نمی‌خواهم که این موفقیت‌ها و فداکاری‌های مردم نیوزیلند را خراب کنم. ما باید این محدودیت‌ها را با اطمینان خاطر کاهش دهیم.»

استرالیا و نیوزیلند مرزهایشان را به روی شهروندان خارجی بستند و شهروندان خود را هنگام بازگشت از کشور‌های خارجی به مدت ۱۴ روز قرنطینه کردند. در نیوزیلند قرنطینه شدید خانگی وضع شده است، اما استرالیا محدودیت‌های تردد، تجمعات و فعالیت‌های عمومی اعمال کرده است.