اعزام نیروهای نظامی عربستان به شرق یمن

یکی از مسئولان استان المهره یمن اعلام کرد عربستان سعودی نیرو و تجهیزات به این استان ارسال کرده است.

اخبار بین الملل-به گفته این منبع، تجهیزات نظامی عربستان شامل خودرو‌های زرهی و نظامی از طریق گذرگاه زمینی الودیعه در استان حضرموت وارد یمن شده است.

از سوی دیگر، کمیته تحصن مسالمت آمیز در المهره که اعتراضات علیه حضور عربستان در این استان را فرماندهی می‌کند، اعلام کرد: نیرو‌های اشغالگر سعودی حضور نظامی خود را تقویت کرده و ده‌ها خودروی نظامی و نیرو به این استان اعزام کردند.

احمد عبدالله بلحاف، مسئول ارتباطات و روابط خارجی در کمیته مذکور نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اقدام مبارزه‌ای آشکار از سوی نیرو‌های سعودی و بر خلاف اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه جهانی برای مبارزه با شیوع ویروس کروناست.

در این بیانیه آمده است عربستان سعودی مسئول هر گونه ابتلای افراد به ویروس کروناست و ارسال این تجهیزات نیز تلاشی از سوی عربستان برای اشغال استان المهره است.

در بیانیه مذکور تأکید شده است که این کمیته فعالیت‌های مسالمت‌آمیز و رسانه‌ای خود را در پاسخ به این تشدید اقدامات نظامیان عربستان، بیشتر خواهد کرد.

همچنین در این بیانیه از مسئولان محلی المهره، احزاب و قبایل نیز خواسته شده تا برای مقابله با این تجاوزات سعودی و نقض حاکمیت المهره متحد شوند.

عربستان سعودی از اواخر سال ۲۰۱۷ نظامیان و خودرو‌های نظامی و امنیتی خود را به بهانه تأمین امنیت و مبارزه با قاچاق، به استان المهره ارسال کرده است.

پیش از این نیز در گزارش‌هایی از عبور و مرور مردم در گذرگاه‌های تحت سیطره متجاوزان بدون انجام هیچ گونه تست ویژه ویروس کرونا سخن گفته شده بود که این خود تلاشی برای شیوع دادن ویروس در کشوری است که در بحران بهداشتی و تجهیزات درمانی به سر می‌برد.