تعطیلی مساجد اردن در ماه رمضان

پیش‌بینی‌ها از احتمال تداوم شیوع ویروس کرونا در ماه‌های آتی به رغم تدابیر پیشگیرانه و قرنطینه، دولت‌ها را مجبور به تمدید این تدابیر یا اتخاذ اقدامات جدید کرده است.

اخبار بین الملل- ادامه تعطیلی مساجد در ماه مبارک رمضان

وزارت اوقاف و امور دینی اردن اعلام کرد که در راستای ممانعت از گسترش و بازگشت کرونا در این کشور، مساجد اردن در طول ماه مبارک رمضان بسته و اقامه نماز در این مساجد ممنوع خواهد بود.

محمد الخلایله، وزیر اوقاف اردن از مردم این کشور خواسته تا میتوانند فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند. او گفته نمازهای تراویح (نمازهای شب‌های ماه رمضان که اهل سنت بعد از نماز عشا به جماعت می‌خوانند) در خانه‌ها و فُرادی خوانده شود.

بنا به گزارش خبرگزاری «عَمُّون»، تاکنون در اردن ۳۹۱ نفر به کرونا مبتلا شده ۲۱۵ نفر بهبود یافته و هفت نفر نیز جان خود را از دست داده است. اردن در بین کشورهای عربی شدید‌ترین قوانین و مقررات را از جمله قرنطینه کامل پایتخت و مناطقی که ویروس رؤیت شده، داشته است.

وزارت اوقاف مصر نیز اعلام کرد که مساجد در ماه رمضان همچنان بسته خواهد بود و اعمال مختص این ماه به تبع آن نیز باید در خانه‌ها بجا آورده شود.

کانادا و ایتالیا

کانادا و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که هنوز میزان ابتلا به کرونا در آن‌ها بالا است. دولت کانادا از ابتلای ۱۳۵۹ نفر طی یک روز گذشته خبر داد.

ایتالیا نیز از ابتلای ۲۹۷۲ مورد جدید به کرونا خبر داد و بدین ترتیب کل آمار مبتلایان به این ویروس به ۱۶۲۴۸۸ نفر رسید. طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰۲ نفر نیز فوت کرده اند که در مقایسه با آمار هفته‌های گذشته کاهشی بوده است.

عراق

وزارت بهداشت عراق نیز از ابتلای ۲۲ مورد جدید و بهبود ۴۹ نفر دیگر طی یک روز گذشته خبر داد و گفت که  کل بهبودیافتگان ۷۶۶ نفر و مبتلایان ۱۴۰۰ شدند.

مرگ بیش از ۲۴ هزار مبتلا به کرونا در آمریکا

خبرگزاری رویتز از منابع آمریکایی اعلام کرد که شمار فوتی‌ها در اثر کرونا در ایالات متحده آمریکا از ۲۴ هزار نفر فراتر رفت.

آمریکا بیشترین آمار ابتلا و فوتی‌های کرونا را در کل دنیا دارد. این کشور امروز با ثبت ۴۱۲۳ مورد ابتلای جدید و مرگ ۹۶۰ نفر، همچنان در صدر کشورهای بیشترین ابتلا و فوتی را دارد. با آمار امروز، کل مبتلایان به ۵۹۱,۰۶۴ نفر رسید.

ساعتی بعد جانشگاه جونز هاپکینز از ثبت ۲۳۱۸۲ مورد جدید و مرگ ۱۶۲۴ نفر خبر داد. وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در بین نیروهای مسلح این کشور به ۴۱۲۷ نفر رسیده است.

عربستان سعودی

وزارت بهداشتش عربستان سعودی اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور هشت نفر فوت کرده و ۴۳۵ نفر نیز مبتلا شده اند و بدین ترتیب کل آمار مبتلایان و فوتی‌ها به ترتیب ۵۳۶۹ و ۷۳ نفر شد.

امارات

وزارت بهداشت امارات اعلام کرد که با ثبت ۴۱۲ مورد ابتلای جدید شمار کل مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ به ۴۹۳۳ نفر رسید. سه نفر نیز طی ۲۴ ساعت گذشته در امارات فوت کرده‌اند و آمار فوتی‌ها از ابتدا در این کشور به ۲۸ نفر رسید.