درگیری‌ مسلحانه میان دو حزب حاکم در کردستان عراق

یک منبع آگاه سیاسی از آغاز درگیری‌های سیاسی شدید میان دو حزب حاکم در منطقه کردستان و حتی درگیری مسلحانه میان طرفداران آنها خبر دارد.

اخبار بین الملل-وی تصریح کرد: دو حزب کرد اتحادیه میهنی و دموکرات کردستان در منطقه کردستان، شاهد اختلافات عمیقی است تا جایی که در ناحیه «ورتی» واقع در «رانیه» و «خلیفان»، میان دو طرف، درگیری مسلحانه نیز روی داده است.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود، حزب بارزانی بشدت از رهبری سیاسی جدید حزب اتحادیه میهنی یعنی «لاهور الشیخ جنگی» و «بافل طالبانی» ناراضی است و حزب اتحادیه میهنی نیز خود را شاهد تک‌روی امنیتی و اقتصصادی حزب دموکرات در تمامی بخش‌ها و نهادهای منطقه کردستان می‌داند.

بر اساس این گزارش، رهبری اتحادیه میهنی کردستان، به همین دلیل کلیه نشست‌های اخیر و رایزنی با حزب دموکرات را تحریم کرده است. با توجه به اینکه هر دو حزب تا دندان مسلح هستند، هر از گاهی بر سر این اختلافات، درگیری‌های مسلحانه نیز روی می‌دهد.

وی افزود: رهبران سیاسی منطقه کردستان تلاش می‌کنند تا خبر اختلافات آنها به دلیل بحران سیاسی جاری در پایتخت، به گوش بغداد نرسد تا مبادا بر روی منافع کردها و به طور مشخص سهم آنها در کابینه جدید عراق تاثیر منفی بگذارد.