حمله سفیر سعودی به دولت «هادی»

«محمد آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن ، امروز (چهارشنبه)، با انتشار اطلاعاتی در ارتباط با دفتر «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن، «احمد العیسی» معاون مدیر اقتصادی دفتر او را به فروش نفت ایران متهم کرد.

اخبار بین الملل- به گزارش وبگاه خبری «الخبر الیمنی»، «جلال الشرعبی» روزنامه نگار نزدیک به سفیر عربستان اطلاعات جدیدی پیرامون کشتی حامل سوخت احمد العیسی منتشر کرد؛ کشتی که طی ساعات گذشته وارد بندر عدن شده و منتظر اجازه تخلیه بار است.

ناظران سیاسی صرف اتهام‌زنی سفیر سعودی به مقامات دولت عبد ربه هادی را که مقیم ریاض است، نشانه بروز اختلافات جدی میان ریاض و هادی تفسیر می‌کنند. 

به ادعای جلال الشرعبی، این کشتی که نام آن «Sabella is doing STS with Iranian ship loading Gasoil» است، در دریا اقدام به بارگیری از یک کشتی ایرانی به نام «Splendour» کرده است.

وبگاه الخبر الیمنی در این ارتباط گفت که از نوامبر گذشته و همزمان با استقرار نیروهای عربستان سعودی در یمن ، سفیر این کشور  با حمله علیه معاون مدیر امور اقتصادی دفتر منصور هادی قصد داشته سلطه او در عدن بویژه بر بندرها و سوخت را از او بگیرد.

نیروهای عربستان سعودی به تازگی وارد درگیری با العیسی شدند؛ احمد العیسی، پیشتر، با کمک گروه‌هایش مانع ورود محموله سوخت یک سرمایه‌گذار سعودی شده بود

با اینکه این درگیری بر بخش‌های مختلفی از جمله برق و آب تأثیر گذاشته است؛‌ با این حال این درگیری‌ها به نفع شهروندان یمنی بوده است زیر منجر به کاهش قیمت سوخت به پایین‌ترین حد شده است.