تمدید قرنطینه در ایالت نیویورک و انگلیس

فرماندار ایالت نیویورک امروز پنجشنبه دستور تعطیلی کسب و کارها و محدودیت‌های عبور و مرور در این ایالت را تا ۱۵ ماه مه میلادی تمدید کرد.

اخبار بین الملل-  «اندرو کوئومو» فرماندار نیویورک در روزهای گذشته با « دونالد ترامپ »، رئیس‌جمهور آمریکا بر سر از سرگیری کسب و کارها در این ایالت جدال لفظی داشت. 

رئیس‌جمهور آمریکا طرفدار بازگشایی سریع فعالیت‌های اقتصادی است و چندی پیش در پاسخ به سئوالی در این خصوص که فرمانداران برخی ایالت‌ها موافق این نظر نیستند گفته بود او حرف آخر را در این مورد می‌زند.

 «اندرو کوئومو» سه‌شنبه در مصاحبه‌ با شبکه خبری «سی ان ان» تصریح کرد او از دستور ترامپ پیروی نخواهد کرد.

وی گفت: «اگر ترامپ به من دستور بازگشایی بدهد و این کار منجر به خطر افتادن سلامتی مردم ایالت من  بشود، من چنین کاری انجام نخواهم داد.»

در انگلیس هم «دومینیک راب»، وزیر خارجه این کشور گفته قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی دست‌کم برای سه هفته دیگر ادامه خواهند داشت. 

در این کشور تا به امروز بیش از ۱۰۳ هزار نفر به «کووید-۱۹» (بیماری کروناویروس ۲۰۱۹) مبتلا شده‌اند. ۱۳۷۲۹ نفر تا به حال بر اثر این بیماری جان باخته‌اند.

کرونای جدید یکی از ۷ نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. ۴ گونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود. 

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

اطلاعات منتشرشده در وبگاه Worldmetersinfo بر اساس آمار رسمی کشورها نشان می‌دهد تا به این لحظه ۲۱۲۸۷۵۱ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۱۴۲۶۵۱ نفر بر اثر آن جان باخته‌اند.