عذرخواهی اتحادیه اروپا از ایتالیا

اورسولا فن درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، از ایتالیا به دلیل عدم ارائه کمک‌های لازم در پی شیوع ویروس کرونا به این کشور، رسما عذرخواهی کرد.

اخبار بین الملل- فن درلاین در سخنرانی خود در جلسه علنی پارلمان اروپا اعتراف کرد که هیچ فردی واقعا آماده چنین بحرانی در اتحادیه اروپا نبود. وی افزود: «اتحادیه اروپا از همه کشورهای درگیر با ویروس کرونا در این اتحادیه به دلیل عدم ارائه کمک‌های لازم عذرخواهی می‌کند». فون درلاین خواستار تصویب  طرحی اقتصادی شد تا به واسطه آن خسارت‌های ناشی از ویروس کرونا در کشورهای اروپایی جبران شود.

عذرخواهی فن درلاین از ایتالیا پس از آن صورت گرفت که افکار عمومی و سران ایتالیایی به شدت مقامات اتحادیه اروپا را به دلیل عدم توجه کافی به وضعیت این کشور در مواجهه با ویروس کرونا مورد انتقاد قرار دادند. در پی اختلافات داخلی در اتحادیه اروپا، این اتحادیه نتوانست طرح حمایتی از کشورهای اروپایی درگیر با ویروس کرونا را تصویب کند. بر اساس گزارش‌ها، اختلافات اساسی بین کشور‌های جنوب اروپا شامل ایتالیا، اسپانیا و فرانسه و کشور‌های شمال غربی آلمان، هلند، اتریش و فنلاند ایجاد شده بود. اروپا روزهای سختی را در مبارزه با ویروس کرونا گذرانده و امیدوار است تا بتواند این ویروس را طی هفته‌های آتی کنترل کند.