اتهام وزیر خارجه انگلیس به پکن

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس، روز پنج‌شنبه در ادامه اتهام‌زنی‌های مقامات غربی به چین، اعلام کرد که پکن باید به سوالات جدی افکار عمومی درباره ویروس کرونا پاسخ دهد و بگوید که چگونه این ویروس تا این حد همه‌گیر شده است.

اخبار بین الملل- راب همچنین در ادامه تاکید کرد که بررسی‌های علمی برای تحقیق درباره ویروس کرونا و چگونگی شیوع و راه‌های مقابله با آن باید با جدیت بیشتری ادامه پیدا کند.

راب در ادامه گفت که بدون شک این بحران را پشت سر می‌گذاریم اما سوالاتی اساسی‌ وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود. این‌که چطور امکان کنترل شیوع ویروس کرونا قبل از همه‌گیری گسترده آن وجود داشت و اینکه چطور می‌توانستیم این ویروس را زودتر از بین ببریم.

راب در پاسخ به این سوال که آیا انگلیس پس از سپری شدن بحران همچنان به روابط تجاری خود با چین ادامه می‌دهد یا خیر، گفت که بدون شک باید به سوال‌های ایجاد شده پاسخ داده شود و نمی‌توان انتظار داشت که رابطه تجاری با چین به زودی به حالت عادی بازگردد.

همزمان با ناتوانی کشورهای غربی در مبارزه با ویروس کرونا، آمریکا و انگلیس طی رزوهای اخیر چین را متهم به عدم اطلاع رسانی دقیق درباره ویروس کرونا کرده‌اند. پکن اما با رد این ادعاها تاکید کرده که اطلاعات مربوط به این ویروس را به طور دقیق اطلاع‌رسانی کرده است.