چین بار دیگر اتهام پنهان‌کاری درباره کرونا را رد کرد

ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد هیچگونه پنهانکاری در خصوص شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور صورت نگرفته است، زیرا دولت هیچگاه اجازه اینکار نمی‌دهد.

اخبار بین الملل - سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت بررسی موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان، خاستگاه اولیه آن، یک رویه متداول بین المللی بود.

مقامات آمریکایی و در راس آن‌ها دونالد ترامپ بار‌ها صراحتا صحت اطلاعاتی چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برده و آن‌ها را جعلی و نادرست خواندند. رئیس جمهور آمریکا تا جایی پیش رفت که سازمان بهداشت جهانی را به اتهام همدستی با چین در پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور را به قطع کمک مالی تهدید کرد.

وزارت خارجه چین در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی در خصوص تردید درباره آمار‌های ارائه شده از سوی پکن، این سخنان را وقیحانه خواند. سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد مقامات آمریکایی اظهاراتی وقیحانه را در خصوص گزارش‌های چین در ارتباط با مبتلایان به ویروس کرونا بیان کرده اند.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به کاخ سفید مدعی شده اند چین در خصوص آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر بر اثر این ویروس پنهان کاری می‌کند. بر این اساس، مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که آمار مبتلایان و مرگ ومیر در چین از روی عمد، ناقص اعلام شده و دو تن از این مقام‌ها ادعا کردند که آمار دولت پکن جعلی است.