اقدام آمریکا به ثبت نام نظامیان با حقوق ماهانه ۳۵۰ دلار در سوریه

برخی منابع رسانه‌ای در استان حسکه به نقل از منابع بومی این استان اعلام کردند، نیروهای اشغالگر آمریکایی مستقر در منطقه الشدادی در جنوب این استان در چند روز اخیر ثبت نام دوره آموزشی جدید نیروهای قسد-هم‌پیمان با خود را با حقوق ماهانه ۳۵۰ دلار آغاز کردند؛ مبلغی که به نسبت وضعیت معیشتی دشوار به وجود آمده در اثر محاصره و تحریم‌های غربی علیه سوریه حقوق بسیار خوبی است.

اخبار بین الملل-این منابع در ادامه گفتند، مدت این دوره نظامی دو ماه و نیم بوده و تمرین‌ها در ساختمان مدیریت منابع نفت الجبسه برگزار می‌شوند، این ساختمان دولتی که پس از اشغال ارتش آمریکا به پایگاه نیروهای آن بدل شد، با آغاز دوره آموزشی، نیروهای مستقر در آن به پایگاه میدان نفتی العمر و محور رودخانه فرات در حومه شرقی دیرالزور مقابل پایگاه‌های ارتش سوریه و نیروهای روس منتقل شده و به تمامی انواع سلاح مجهز خواهند شد.

این منابع اظهار کردند: نیروهایی که ارتش اشغالگر آمریکا آموزش می‌دهند، مزدوران تحت فرماندهی و حمایت مستقیم این ارتش و جدا از تشکیلات نیروهای سوریه دموکراتیک، هم‌پیمان با این ارتش خواهند بود.

در این راستا نیروهای آمریکایی حضور خود در استان حسکه را تقویت کرده و تجهیزات جدیدی را به پایگاه "مدیریت میدان‌های الجبسه-و اقامتگاه کارگران" در شهر الشدادی در جنوب حسکه منتقل کردند.

برخی منابع بومی در استان حسکه اظهار کردند: تجهیزات نظامی شامل ۲۰۰ تفنگدار دریایی آمریکا در یک عملیات هلی‌برن توسط بالگردهایی از اقلیم کردستان عراق به اقامتگاه‌های مدیریت میدان‌های الجبسه که به پایگاه نظامی تبدیل شده، منتقل شدند.

منابع یاد شده در ادامه گفتند: نیروهای آمریکایی در چند ساعت گذشته ۴۵ دستگاه خودروی نظامی مدل هاموی حامل سرباز را از گذرگاه غیرقانونی الولید در مرز با عراق به پایگاه غیرقانونی الشدادی در حومه جنوبی حسکه منتقل کردند.

نیروهای آمریکایی از حدود یک سال قبل حضور خود در سوریه را کاهش دادند و با عقب‌نشینی از پایگاه‌های الجلبیه و عین عیسی در شمال رقه و پایگاه قصر یلدا در شهرک تل تمر، حضور خود را به اطراف چاه‌های نفت محدود کردند.

در حال حاضر نیروهای آمریکایی در چند پایگاه غیرقانونی در استان حسکه (از جمله تل حجر و الرمیلان در حومه المالکیه، مدیریت الجبسه و اقامتگاه کارگران در الشدادی، لایف استون و قصرک در حومه حسکه) و در حومه دیرالزور در میدان نفتی العمر و کارگاه گاز کونیکو مستقر هستند.