درصد پایینی از جمعیت مبتلایان می‌توانند پادتن تولید کنند

مایک رایان کارشناس امور اضطراری سازمان جهانی بهداشت دیروز (جمعه ۲۹ فروردین) در یک نشست خبری ضمن بیان اینکه سازمان متبوعش مطمئن نیست که وجود پادتن‌ها در خون، مصونیت کاملی در برابر ابتلا به ویروس کرونا ایجاد کند، گفت: حتی اگر پادتن‌ها نیز موثر باشند شواهد اندکی وجود دارد که نشان دهد بدن تعداد زیادی از افراد بعد از ابتلا به کرونا می‌تواند پادتن تولید و به اصطلاح «مصونیت جمعی» برای جمعیتی بزرگتر ایجاد کند.

اخبار بین الملل-این کارشناس اظهار داشت: بسیاری از اطلاعات اولیه‌ای که اکنون به دست ما می‌رسد نشان می‌دهد که درصد پایینی از جمعیت مبتلایان می‌توانند پادتن تولید کنند.

وی توضیح داد: این انتظار وجود دارد که اکثریت افراد جامعه ممکن است بتوانند پادتن تولید کنند، اما شواهد کلی خلاف آن را نشان می‌دهد بنابراین این موضوع ممکن است مشکل دولت‌ها را حل نکند.

ویروس کرونا موسوم به کووید-۱۹ از اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات‌الریه نام برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت ۲۱ اسفندماه در نشستی خبری تاکید کرد، اگرچه واژه «همه‌گیر» به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان، ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.