درخواست حماس برای اعلام  اسامی اسرای فلسطینی

قدری ابوبکر، رئیس کمیته امور اسرا و آزاده‌های سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز شنبه گفت که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) فهرست‌هایی از اسامی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را درخواست کرده است.

اخبار بین الملل- قدری ابوبکر افزود: در حال حاضر ۵۰۰۰ اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل حضور دارند که در ۲۳ زندان از جمله ۲۲ مورد در داخل خط سبز (سرزمین‌های اشغالی) و همچنین زندان عوفر در داخل اراضی اشغالی ۶۷ (کرانه باختری) به سر می‌برند.

ابوبکر گفت که با این کمیته درباره موضوع مبادله اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی صحبتی نشده است.

رژیم صهیونیستی در هفتم آوریل ازسرگیری فوری مذاکرات غیرمستقیم برای بازپس‌گیری دو غیرنظامی صهیونیست و اجساد دو نظامی خود در نوار غزه را خواستار شده بود.

ابوبکر گفت که مشکل بزرگ در موضوع مبارزه با گسترش ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در شلوغ بودن زندان‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در زندان‌های رژیم صهیونیستی هشت تا ۱۰ اسیر فلسطینی در سلولی کوچک به سر می‌برند، گفت: اطلاعات رسیده حاکی است که هنوز موارد ابتلایی از ویروس کرونا در میان اسرای فلسطینی مشاهده نشده است اگرچه موارد ابتلایی در صفوف زندانیان اسرائیل وجود دارد.

 

این مقام فلسطینی گفت که به تازگی رژیم صهیونیستی اقدام به توزیع ماسک دربین اسرا و ضد عفونی کردن سلول‌های زندان گرفته است.

ابوبکر گفت که نهاد‌های بین المللی هم چندین بار از اسرائیل خواسته‌اند اسرای فلسطینی و به خصوص بیماران، سالمندان و کودکان را آزاد کند، اما اسرائیل اصلا به این درخواست‌ها پاسخی نمی‌دهد.