ترور رئیس شورای عالی سیاسی یمن کار آمریکا است

محمدعلی حوثی، عضو شورای عالی سیاسی یمن، در گفت‌وگوی اختصاصی روزنامه الثوره تاکید کرد ترور صالح الصماد، رئیس پیشین این شورا، کار آمریکا و عواملش بود.

اخبار بین الملل-او در این گفت‌وگو که دومین سالگرد شهادت صالح الصماد انجامشد، ضمن ابراز اندوه شدید از شهادت وی و همراهانش بر اثر حمله هوایی در استان الحدیده یمن گفت: متجاوزان گمان می‌کردند می‌توانند صالح الصماد را از صحنه حذف کنند. آنان همچنین گمان می‌کردند پس از این جنایت فرماندهان و مردم آزاده سردرگم، ناامید یا هراسان خواهند شد، اما به عنوان نماد ملی در یاد مردم جاودانه شد و جاودانه خواهد ماند. افزون بر این، پس از گذشت دو سال از شهادت وی و ادامه شکست کشور‌های متجاوز قوی‌تر شدیم و توانستیم معادلات جدیدی به رویارویی تحمیل کنیم.

عضو شورای عالی سیاسی یمن افزود: بار دیگر تأکید می‌کنیم ترور شهید صالح الصماد نقض آشکار حقوق بین‌الملل و عملیات تروریستی تمام عیار است. این اقدام همچنین جنایت جنگی است و قانون به آنان اجازه نداده است مردِ صلح و گفت‌وگو را هدف قرار دهند. این، جنایتی بزرگ است.

محمد علی حوثی در ادامه بار دیگر آمریکا و هم پیمانان آن در تجاوز به یمن را مسبب این ترور دانست و تأکید کرد: ترور شهید الصماد فقط قدرت ما را زیاد کرد، زیرا ما ملتی هستیم که بر اساس اصول، ارزش‌ها، اخلاق و طرح‌های خود زندگی می‌کنیم و به مقاومت، جهاد در راه خدا، مبارزه با دشمنان خدا و متکبران ادامه خواهیم داد.

او افزود: قهرمانان ارتش و کمیته‌های مردمی، انقلابیون و ملت آزاده یمن آرام نخواهند گرفت تا زمانی که به اهدافشان دست یابند. هیچ قدرتی نمی‌تواند اراده مردم بزرگوار ما را درهم بکوبد. مبارزه ما با دشمن تا زمان پیروزی و شکست متجاوزان و نیز رسیدن به استقلال، امنیت و ثبات ادامه خواهد یافت.