استرالیا خواستار انجام تحقیقات برای روشن شدن منشأ کرونا شد

ماریس پین، وزیر خارجه استرالیا در راستای برخی ادعا‌ها در خصوص دست داشتن چین ، از این کشور خواست تا پکن در این خصوص شفافیت به خرج دهد. وی گفت: هرگونه تحقیقات در خصوص این بحران، نیازمند همکاری بین المللی است.

اخبار بین الملل-وزیر خارجه استرالیا در ادامه تصریح کرد: این کار نیازمند آن است که احزاب و کشور‌ها به سر میز آمده و در جهت شفافیت و نیز مشارکت در این کار اشتیاق به خرج دهند تا تضمین شود ما دارای یک مکانیسم بازبینی هستیم که جامعه جهانی می‌تواند به آن اطمینان ورزد.

وی همچنین تصریح کرد: من به چین در خصوص کاری که باید با همدیگر انجام دهیم، اطمینان می‌کنم. مسائل مرتبط با ویروس کرونا، مسائلی هستند که باید بطور مستقل مورد بررسی قرار گیرند. من معتقدم این، مهم است که ما این کار را انجام دهیم. در حقیقت، استرالیا بر این مسأله پافشاری دارد.

حزب کارگر استرالیا نیز از این اقدام دولت پشتیبانی کرد و از آن خواست تا حمایت دیگر کشور‌ها را نیز بدست آورد.

کریس باون، از اعضای حزب کارگر استرالیا گفت: از این منظر که وزیر این سخنان را گفته و ما از آن حمایت می‌کنیم، این تنها نمی‌تواند یک نقطه نظر باشد.

استرالیا پیش از انکه انتقاد‌ها به سیستم بهداشت این کشور افزایش یابد، توانست بر همه گیری این ویروس مسلط شود. تا کنون حدود ۶ هزار و ششصد نفر در استرالیا به کرونا مبتلا شده اند و ۷۰ نفر نیز بر این ویروس، جان خود را از دست داده اند.