ادامه حضور آمریکا، نوعی اشغالگری است

ثامر ذیبان، از نمایندگان ائتلاف فتح عراق امروز، یکشنبه اعلام کرد حضور نیرو‌های آمریکایی، شکلی از اشکال اشغالگری سرزمین‌های عراق است و از دولت خواست تا در خصوص تعداد نیرو‌های آمریکایی، طبیعت کاری آنها، وظایف و مأموریت هایشان به مجلس توضیح دهد.

اخبار بین الملل- ثامر ذیبان گفت: حضور هرگونه نیروی خارجی باید با موافقت دولت باشد؛ چرا که عراق کشوری دارای حاکمیت است. عدم پایبندی آمریکا به تصمیم مجلس نمایندگان کشور در خصوص اخراج نیرو‌های آمریکایی از سرزمین‌های عراق، شکلی از اشکال اشغال سرزمین‌های عراق محسوب می‌شود.

این نماینده ائتلاف فتح عراق همچنین گفت: دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا خود را حامی عراق و ملت نشان می‌دهد و این مسأله از سوی ما پذیرفتنی نیست.

پیشتر نیز حامد الموسوی، نماینده ائتلاف فتح در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه تصریح کرده بود واشنگتن تلاش داشته تا نیرو‌های الحشد الشعبی را به رویارویی مستقیم کشانده تا از این طریق، فتیله آتش جنگ را شعله ور سازد. او همچنین گفته بود: این تلاش‌ها با شکست مواجه شده؛ اما باید تلاش کرد تا در دام طرح‌های آمریکایی گرفتار نشویم.

همچنین سه شنبه هفته گذشته، سعد السعدی، از رهبران ائتلاف فتح عراق اعلام کرده بود نیرو‌های سیاسی این کشور، شرط مهمی را برای «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر جدید عراق در برابر تصویب کابینه وزارتی او گذاشته اند.

سعد السعدی، در گفتگو با پایگاه بغداد الیوم اعلام کرده بود: یکی از مهم‌ترین وظایف «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر منتخب پس از کسب اعتماد پارلمان، اجرای مصوبه مجلس نمایندگان در خصوص اخراج تمامی نیرو‌های خارجی از عراق است.

این فرمانده ائتلاف فتح در ادامه تصریح کرده بود: تصمیم پارلمان از مهمترین شروطی است که برای اجرای آن، ضمانت‌هایی از الکاظمی اخذ شده تا او نامزد نخست وزیری عراق شود و او با این مسأله موافقت کرده است.