مصادره نهاد دولتی در سودان

یک نهاد دولتی در سودان از مصادره املاک و مستغلات و میلیون ها دلار از اموال شخصیت های دوران عمرالبشیر رییس جمهوری مخلوع این کشور خبر داد.

اخبار بین الملل-این اموال پیش از تصرف توسط شخصت های رژیم پیشین ، جزو اموال دولت بوده است.

براساس این گزارش، از جمله موارد پس گرفته شده، سازمان حمل و نقل النهری است که اموال آن حدود ۴۵۰ میلیون دلار برآورد می شود.

دولت همچنین، تاکنون صدها قطعه اراضی مسکونی را که به نام شماری از  رهبران سرشناس و خانواده های آنان ثبت شده و مساحتشان نزدیک به ۲۵۰ هزار متر و ارزش آنها  میلیون ها دلار برآورد میشود، پس گرفته است.

 محمد الفکی سلیمان معاون رییس کمیته انحلال رژیم البشیر و عضو شورای حاکمیتی سودان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: این کمیته شماری از املاک بزرگ را که به چهره های رژیم مخلوع تحت عنوان خصوصی سازی و رهایی از بخش عمومی فروخته شده بود، پس گرفته است.

وی کمیته مزبور را نهادی مهم و ماموریت آن را تحقق شعارهای انقلاب در زمینه آزادی، صلح و عدالت دانست.

این مقام سودانی با اشاره به حکومت چندین ساله نظام البشیر بر سودان گفت: یک اقلیت ۲ درصدی مقدرات کشور را تحت سیطره خود داشتند و ملت را در فقر رها کرده بودند.

این کمیته همچنین، سازمان صلح و توسعه معارج، متعلق به خانواده رییس جمهوری مخلوع را که دارای ۱۴ فقره املاک و مستغلات از جمله چند باب مدرسه، باشگاه و محل تجاری در منطقه اعیان نشین کافوری است، مصادره کرده است.

سودان سال‌ها در حاکمیت عمر حسن البشیر" رییس جمهوری مخلوع بود تا اینکه وی ۲۲ فروردین ۹۸ با دخالت ارتش این کشور سرنگون شد و پس از آن، ارتش با تشکیل نهادی با عنوان شورای نظامی انتقالی به ریاست ژنرال عبدالفتاح البرهان قدرت را در دست گرفت.

البشیر در آوریل گذشته (اواخر فروردین ماه ۱۳۹۸) پس از تظاهرات علیه گرانی، فساد و بیکاری که چند ماه طول کشید و شماری کشته به جا گذاشت، از قدرت  برکنار و به حکومت ۳۰ ساله وی پایان داده شد.