رشد جهشی کرونا در روسیه

مسئولان درمانی روسیه با ارائه آمار جدیدی از روند ویروس « کووید۱۹ » در کشورهای خود، اعلام کردند که شمار مبتلایان در این کشورها از ۴۷ هزار نفر فراتر رفته است.

اخبار بین الملل-مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۲۶۸ مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه گزارش شده که بیشترین میزان ابتلای روزانه از زمان سرایت ویروس به این کشور است.

به نوشته «رویترز»، از روز گذشته تا کنون همچنین ۴۴ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۴۷۱۲۱ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۴۰۵ تن افزایش پیدا کرد.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون بیش از ۲ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل نیز گزارش داد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۹۳۲ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

به نوشته وبگاه «جی‌وان»، همچنین در این بازه زمانی، ۱۰۱ مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۳۸۶۵۴ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۲۴۶۲ تن افزایش پیدا کرد.

از سنگاپور نیز خبر می‌رسد که طی یک روز گذشته آزمایش ابتلای ۱۴۲۶ نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است.

به نوشته رویترز، شمار مبتلایان ویروس کووید۱۹ در این کشور به ۸۰۱۴ نفر افزایش یافت. همچنین تا کنون ۱۱ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری در سنگاپور جان خود را از دست داده‌اند.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند از مرز ۲ میلیون نفر فراتر رفته  (+) که سهم قاره اروپا از این میان، حدود ۱ میلیون نفر یعنی نیمی از تعداد کل مبتلایان در جهان است.