عربستان به دنبال خرید زمان است

علی العماد، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد هدف عربستان سعودی از آتش بس، خرید زمان برای یک آتش افروزی جدید است.

اخبار بین الملل- این عضو دفتر سیاسی انصارالله به پایگاه خبری العهد گفت: تنش نظامی کشور‌های ائتلاف همراه با آتش بس ادعایی عربستان، امری عجیب نیست. امروز شهروند یمنی درک می‌کند که آتش بس آمریکایی- سعودی فرصتی برای مرتب سازی کارت‌های (در دستان عربستان) و آمادگی این کشور برای یک تنش نظامی جدید است.

خبرگزاری العهد همچنین نوشت: از زمانی که عربستان آتش بسی یک جانبه را به مدت دو هفته در تاریخ هشتم آوریل ماه کنونی میلادی اعلام کرد، سرعت عملیات نظامی نیرو‌های ائتلاف افزایش یافت. تقریبا روزی از روز‌های آتش بس بدون حملات هوایی جنگنده‌های دشمن سپری نشد. هواپیما‌های دشمن، شماری از استان‌های یمن، از مأرب و جوف گرفته تا صنعا (پایتخت یمن) که روز پنجشنبه هشت بار هدف گرفته شد را بمباران کردند. اما پیشروی‌های زمینی نیز دوبرابر شده است؛ بطوری که «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بطور روزانه تصریح می‌کند نیرو‌های مسلح یمن در برابر دست کم چهار پیشروی در جبهه‌های مختلف ایستاده اند.

طبق اعلام علی العماد، در طول آتش بس ادعایی، عربستان چهار جبهه ایجاد کرد و اکنون خود را برای جبهه جدیدی در منطقه مکیراس در استان بیضاء آماده می‌کند.

وی همچنین در گفتگو با پایگاه خبری العهد تصریح کرد: در دوره اخیر و پس از پیروزی‌هایی که ارتش یمن به دست آورد، ارتش بسوی آزادسازی استان مأرب سوق پیدا کرد. در پی این تحرکات، نیرو‌های دشمن رسانه‌ها را بسیج کردند و با دیپلماسی و میانجی‌های خود و نیز رسانه‌ها و خبرنگاران، به منظور میانجی در جهت توقف ارتش یمن گام برداشتند.

این عضو سیاسی دفتر انصارالله همچنین گفت: در حقیقت هیچ مذاکره‌ای وجود ندارد و بسیاری از راه حل‌ها مورد پذیرش قرار نمی‌گیرد. چاره‌ای نیست که آتش بس بطور کامل و بدون زمانبندی اجرا شود و محاصره به عنوان معیاری برای ورود به مذاکرات پیش رو برداشته شود و این همان چیزی است که محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره کننده صلح یمن بر آن تأکید دارد.