انتقاد «تونی بلر» از جانسون

تونی بلر، نخست‌وزیر اسبق انگلیس، با بیان اینکه گسترش ویروس کرونا «پیچیده‌ترین و سخت‌ترین» مسئله‌ای است که تا به حال دیده، گفت از دولت جانسون به دلیل «کند پاسخ دادن» به مقابله با این بیماری در مراحل اولیه آن در انگلیس انتقاد کرد.

اخبار بین الملل- وی در مصاحبه با اسکای نیوز، کرونا را «پیچیده‌ترین و سخت‌ترین چالش» عمرش خواند و در ادامه بیان کرد از نظر او بدون آزمایش همگانی خروج از محدودیت‌ها و قوانین سخت امکان‌ناپذیر خواهد بود.

این در حالی است که ماه گذشته بنیاد «تونی بلر برای تغییر جهانی» به سرپرستی او پیشنهاد‌هایی برای رفع تدریجی محدودیت‌ها مطرح کرده بود.

بلر که بین سال‌ها ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ نخست‌وزیر انگلیس بود، بیان کرده است از آنجا که این سخت‌ترین چالش از نظر او بوده تصمیم گرفته پیشنهاد‌هایی ارائه دهد تا به بورس جانسون، نخست‌وزیر کنونی انگلیس، کمک کند.

اظهارات بلر در حالی مطرح شد که دولت جانسون در روز‌های اخیر مورد انتقاد شدید در خصوص نحوه مدیریت شیوع ویروس کووید-۱۹ قرار گرفته است.

روز گذشته روزنامه ساندی تایمز دولت انگلیس را در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا در این کشور زیر سوال برد و نوشت دولت هشدار‌های جدی از سوی متخصصان را نادیده گرفت و پنج هفته حیاتی برای مبارزه با ویروس خطرناک کرونا را در حالی از دست داده است که دولت آمادگی اندکی برای مواجهه با این همه گیری دارد.