تمدید محدودیت‌های مسافرتی میان آمریکا، مکزیک و کانادا

دولت آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد کشور‌های آمریکا، کانادا و مکزیک محدودیت‌هایی، که مانع مسافرت‌های غیرضروری میان این کشور‌ها می‌شود، را به مدت ۳۰ روز دیگر تمدید کرده‌اند.

اخبار بین الملل- چاد ولف، وزیر امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد همانطور که رئیس جمهور هفته گذشته اعلام کرد، کنترل مرزی، محدودیت مسافرتی و دیگر محدودیت‌ها برای کاهش سرعت گسترش (ویروس کرونا) ضروری است.

دولت آمریکا در ماه مارس اعلام کرد مرز‌های شمالی و جنوبی خود با کانادا و مکزیک را برای جلوگیری از سفر‌های غیرضروری به منظور کنترل گسترش ویروس کرونا می‌بندد.

همچنین روز شنبه جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا گفت که این کشور و ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفتند که برای یک ماه دیگر مرز‌های خود را به دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا بسته نگه دارند.

نخست‌وزیر کانادا گفت هر دو کشور توافق کردند که بسته ماندن مرزهایشان ادامه یابد. این تصمیم مهمی است که به ایمن ماندن مردم در هر دو طرف مرز‌ها کمک می‌کند.

آمریکا تاکنون بیشترین خسارت جانی را در میان کشور‌های جهان از شیوع نوع جدید ویروس کرونا دیده است. در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درصدد بازگشایی پلکانی کشورش پس از وضع مقررات قرنطینه عمومی و وضع اضطراری است شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ در آمریکا از مرز ۴۱ هزار نفر عبور کرده است.