ابتلای ۴ هزار و ۶۱۱ نفر به کرونا در ترکیه ظرف یک روز

وزارت بهداشت ترکیه گزارش داد که در شبانه‌روز گذشته ۴ هزار و ۶۱۱ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۱۹ نفر دیگر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار بین الملل- در حال حاضر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه به ۹۵ هزار و ۵۹۱ نفر و قربانیان به ۲ هزار و ۲۵۹ نفر رسیده است.

در حالی که ترکیه در روز‌های نخستین شیوع ویروس کووید-۱۹ در جهان، با مباهات از پیروزی خود در جلوگیری از ورود این ویروس به کشورش سخن می‌گفت، هم اکنون پس از آمریکا و اروپا، بالاترین آمار مبتلایان به این ویروس در دنیا را به خود اختصاص داده است.

در اوایل ماه مارس که کشورهای منطقه و دنیا هر روز از شیوع گسترده کرونا گزارش می‌دادند، روزنامه دیلی صباح مدعی شد«در ترکیه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا مشاهده نشده و این کشور باید از نظر مقابله با این ویروس مرگبار، الگویی برای جهانیان باشد».

در آن زمان ترکیه حتی مدعی شد به منظور مقابله با ویروس کرونا برخی تجهیزات پزشکی و درمانی را به شماری از کشور‌ها ارسال کرده است. این ادعا در حالی مطرح شد که بحران ترکیه با همسایگانش، حملات هوایی در عراق و وادار کردن پناهندگان برای خروج از این کشور و ورود به یونان و تقویت تروریست‌ها در شمال سوریه همچنان ادامه داشت. هر چند به نظر می‌رسد ویروس کرونا سرانجام باعث شد ترکیه برای مدت کوتاهی از اقدامات تجاوزکارانه خود علیه دولت قانونی دمشق دست بردارد.

روزنامه نیویورک تایمز به بررسی شیوع ویروس کرونا در ترکیه پرداخت و در این باره نوشت طی ماه‌های اخیر و در فاصله ماه‌های مارس تا آوریل (اسفند تا اردیبهشت) گذشته، استانبول دو هزار و ۱۰۰ مورد جدید مرگ را به ثبت رسانده است. تحقیقات نیویورک تایمز نشان می‌دهد استانبول در خصوص شمار تلفات ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ پنهان‌کاری می‌کند.