کسری بودجه ۴ تریلیون دلاری آمریکا

سناتور رند پال، نماینده جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی در نشست سنای آمریکا درباره کسری بودجه سالانه ۴ تریلیون دلاری ایالات متحده هشدار داد.

اخبار بین الملل-سناتور رند پال گفت: «کسری بودجه سالانه ما امسال به ۴ تریلیون دلار خواهد رسید. ما نمی‌توانیم این مسیر را ادامه دهیم. دلار‌های مربوط به کمک‌های مالی، اقتصاد آمریکا را که بر اثر قرنطینه در حال خفه شدن است، نجات نمی‌دهند.»

نماینده جمهوری‌خواه شنا افزود: «امروز من با اختصاص ۵۰۰ میلیارد دلار اضافی برای کمک به صنایع کوچک مخالفت می‌کنم. کمک‌های مالی مربوط به ویروس کرونا تاکنون بالغ بر ۲ تریلیون دلار شده است.»

پیش از این نیز «کوین هاست»، مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید، درباره رکورد جدید در کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا هشدار داد.

این مشاور ارشد کاخ سفید هشدار داد که در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۰، تولید ناخالص داخلی آمریکا با کاهش بی‌سابقه‌ای مواجه خواهد شد.

جو بایدن، معاون باراک اوباما و رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا نیز در پیامی توییتری اعلام کرد نمی‌توان با خیال راحت اقتصاد آمریکا را بازگشایی کرد.

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: «ما باید به فعالیت‌های خود بازگردیم و کشور را بازگشایی کنیم. بزودی ۲۰ ایالت فعالیت‌های اقتصادی خود را از سرخواهند گرفت. هزینه‌های بی‌فایده زیادی برای دیگران کرده‌ایم. وقت آن رسیده است که در آمریکا سرمایه‌گذاری کنیم.»