بسیاری از بیمارستان‌های آمریکا به خاطر کرونا تعطیل شدند

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا در کنفرانس خبری کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید اعلام کرد: «بسیاری از بیمارستان‌ها در کشور تحت تاثیر شیوع  ویروس کرونا در آمریکا تعطیل شده‌اند.»

اخبار بین الملل-وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: «ما باید این موضوع را تضمین کنیم که پزشکان و پرستاران پول مورد نیاز خود را دریافت کنند.»

استیو منوچین گفت: «ویروس کرونا صنعت نفت آمریکا را دچار مشکل کرده است. بخشی از آن به خاطر شیوع ویروس و بخش دیگری از آن نیز ذخیره بیش از اندازه نفت است.»

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد: «ما با تبعات منفی اقتصادی در آینده در بخش نفت روبرو خواهیم بود.»

پیش از این نیز شبکه العربیه گزارش داد استیون منوچین سقوط قیمت نفت به زیر صفر دلار را یک تحول بی‌سابقه دانسته است.

سناتور رند پال، نماینده جمهوری‌خواه در نشست سنای آمریکا درباره کسری بودجه سالانه ۴ تریلیون دلاری آمریکا هشدار داد و افزود کمک‌های مالی، اقتصاد آمریکا را نجات نمی‌دهند.

پیش از این نیز «کوین هاست»، مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید، درباره رکورد جدید در کاهش تولید ناخالص داخلی آمریکا هشدار داد.

این مشاور ارشد کاخ سفید هشدار داد که در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۰، تولید ناخالص داخلی آمریکا با کاهش بی‌سابقه‌ای مواجه خواهد شد.

جو بایدن، معاون باراک اوباما و رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا نیز در پیامی توییتری اعلام کرد: «نمی‌توان با خیال راحت اقتصاد آمریکا را بازگشایی کرد، قرار بود ۲۷ میلیون آزمایش کرونا انجام شود که تاکنون فقط ۴ میلیون آزمایش انجام شده است.»

این درحالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: «ما باید به فعالیت‌های خود بازگردیم و کشور را بازگشایی کنیم. بزودی ۲۰ ایالت فعالیت‌های اقتصادی خود را از سرخواهند گرفت. هزینه‌های بی‌فایده زیادی برای دیگران کرده‌ایم. وقت آن رسیده است که در آمریکا سرمایه‌گذاری کنیم.»