آمار کرونا در شرق آسیا

مقام‌های چین، کره جنوبی و ژاپن درباره وضعیت شیوع کرونا آمار و ارقام تازه‌ای از شمار ابتلا، فوتی و درمان منتشر کردند. 

اخبار بین الملل-کمیسیون ملی  بهداشت چین اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور ۳۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده و هیچ مورد جدید فوتی گزارش نشده است.

به گفته این نهاد دولتی چین، منشا ۲۳ مورد از موارد جدید ابتلا در این کشور خارجی بوده  و آنها از خارج کشور به چین برگشته بودند.

با احتساب موارد جدید ابتلا در چین، در حال حاضر تعداد کل مبتلایان به ۸۲۷۸۸ نفر افزایش یافته و شمار فوتی‌ها در عدد ۴۶۳۲ ثابت مانده است.

بنا بر گفته مقام‌های چین، تا کنون ۷۷۱۵۱ نفر از مبتلایان کاملا درمان شده و به خانه‌های خودشان برگشته‌اند.

از کره جنوبی هم خبرها حاکی از آن است که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ مورد جدید ابتلا به کرونا و یک مورد فوتی ثبت شده است.

بنا بر اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری کره جنوبی ۶ مورد از موارد ابتلای جدیدد به ویروس کرونا منشا خارجی داشته و از خارج وارد شده‌اند.

مقام‌های کره جنوبی اعلام کردند، شمار کل مبتلایان به ۱۰۶۹۴ تن و تعداد قربانیان ویروس کرونا به ۲۳۸ نفر افزایش یافته است.

طی ۲۴ ساعت گذشته در کره جنوبی ۶۴ مبتلا به کرونا کاملا درمان و از بیمارستان ترخیص شدند. تا به امروز ۸۲۷۷ نفر از مبتلایان در این کشور درمان شده‌اند.

افزایش شمار مبتلایان در ژاپن یکی دیگر از خبرهای شیوع این ویروس در منطقه شرق آسیا است.

به گفته مقام‌های ژاپنی تا به امروز ۱۱۵۱۲ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۲۸۱ تن جانشان را از دست دادند.

یکی دیگر از خبرهای مربوط به کرونا در ژاپن، تایید ابتلای ۳۳ نفر دیگر از خدمه کشتی تفریحی «کاستا آتلانتیکا» در ساحل ناگازاکی است.

این کشتی که صاحب آن یک شرکت ایتالیایی است، از اواخر ژانویه برای عملیات تعمیرات در ساحل ناگازاکی لنگر انداخته است. در کاستا آتلانتیکا  ۶۲۳ خدمه شامل یک مترجم ژاپنی حضور دارند.

مقامهای ژاپنی اعلام کردند هنوز مشخص نیست که دلیل و منشا ابتلای خدمه این کشتی به کرونا چه بوده و تحقیقات در این باره ادامه دارد.

با اعلام ابتلای خدمه این کشتی به کرونا و احتمال ابتلای تعداد بیشتری از آنها، نگرانیها درباره ظرفیت ناکافی ناگازاکی برای درمان مبتلایان تشدید شده چرا که این شهر تنها ۱۰۲ تخت خالی درمانی در اختیار دارد.