آمار فوتی های کرونا در آمریکا طی یک هفته دو برابر شد

با ثبت ۲۷۵۰ مورد فقط در روز سه شنبه شمار جانباختگان ویروس کرونا در آمریکا دیروز سه شنبه از مرز ۴۵ هزار نفر گذشت. آمار بالاترین شمار جان‌باختگان کرونا در آمریکا در یک روز ۲۸۰۶ نفر است که در ۱۵ آوریل رخ داد. این ویروس همچنین تاکنون بیش از ۸۱۰ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده؛ رقمی که تقریبا چهار برابر موارد تایید شده در اسپانیا است.

اخبار بین الملل-دیروز سه شنبه، ایالات نیوجرسی، پنسیلوانیا، و میشیگان با ۸۰۰ قربانی، بالاترین آمار جانباختگان کرونا را در آمریکا گزارش کردند. ایالت نیویورک که کانون نخست شیوع کرونا در آمریکاست دیروز ۴۸۱ قربانی را ثبت کرد.

به گفته مقامات بهداشتی آمریکا، علت بالا بودن آمار جانباختگان کرونا در ایالت‌های آمریکا تاخیر در اعلام شیوع این بیماری است و اعمال محدودیت‌هایی در مورد ماندن در خانه باعث کاهش سرعت شیوع ویروس نشده است. به گونه‌ای که در کمتر از یک هفته آمار جانباختگان این ویروس در آمریکا دو برابر شده است.

در همین حال، اعمال محدودیت‌ها و تعطیل شدن مشاغل اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر آمریکا به دنبال داشته است. در ایالت‌های جورجیا، کارولینای جنوبی، میشیگان، پنسیلوانیا و کالیفرنیا تظاهرات برای لغو محدودیت‌ها از مهمترین دلایل افزایش شمار مبتلایان کرونا اعلام شده است. نتایج جدید‌ترین نظرسنجی‌ها که روز سه شنبه منتشر شد نشان می‌دهد اعمال محدودیت ها، تعطیل کردن مشاغل، و سفارش به ماندن در خانه باید تا زمانی ادامه یابد که ایمنی مالی مردم آمریکا تضمین شود.

اعمال محدودیت‌ها در آمریکا باعث شده است بیش از ۲۲ میلیون آمریکایی در ماه گذشته از بیمه بیکاری خود استفاده کنند.